Lige nu kæmper mange danske it-firmaer for at få ørenlyd og fodfæste uden for landets grænser. Blandt andet Panorama9 som ComON har omtalt i en række artikler.
Nu får Panorama9 en lille hjælpende hånd fra en anden dansk iværksættervirksomhed, Zendesk.
De to firmaer offentliggør i dag et samarbejde, så Zendesks roste kundeservice-håndterings-software kan integreres i Panorama9.
Panorama9 sælger en cloud-baseret management-platform til overvågning og vedligeholdelse af et firmas interne hardware og sikkerhed.
Amerikanerne efterspørger det
Integrationen kan give Panorama9 et ønsket rygstød og få flere især store kunder i tale.
"Der er rigtigt mange amerikanske virksomheder, der efterspørger asset-management og hjælp til change-management, hvor vi sammen med Zendesk nu kan tilbyde en heltstøbt løsning," forklarer direktør Allan Thorvaldsen til ComON.
"Særligt de større kunder i Europa efterspørger integration til helpdesk, især cloud-baseret helpdeks. Zendesk er den førende spiller på markedet, derfor giver integrationen god mening."
Intergrationen mellem de to firmaer betyder, at problemer og opgaver, som opdages i Panorama9, hurtigt kan veksles til Zendesk-opgaver, der kan delegeres til de rette it-ansvarlige, som bedre har mulighed for at få detaljeret infomation og for at følge problemerne helt til dørs.
Panorama9 findes i en gratis version, men integrationen med Zendesk kræver en af firmaets betalings-produkter.
Zendesk har allerede mulighed for integration med mange andre firmaer. For eksempel et andet populært dansk it-firma, Podio.
"Kunder, der bruger Zendesk som deres interne helpdesk, har ofte brug for at kunne håndtere deres it-assets. Til det formål mener vi, at Panorama9 er et fleksibelt og let redskab, så vi er glade for at kunne udvide vores kunders muligheder med integrationen," siger Todd Revolt, chef for forretningsudvikling i en pressemeddelelse.