Martin Thorborg investerer i spam-filter

Martin Thorborg, der for nylig fratrådte som marketingdirektør for Jubii, er gået ind i selskabet Spamfighter.com. Foreløbig har selskabet ingen indtægter, men spamfiltrets kvalitet skal garantere, at de kommer.

Martin Thorborg har ikke mere end lige sagt farvel til Jubii, som han var medstifter af, før han er i gang med det næste projekt.

Den tidligere marketingdirektør har investeret i selskabet Spamfighter.com og er selv gået aktivt ind i selskabet, skriver Erhvervsbladet.

- Spam er et af de største problemer overhovedet på internet, og vi har ambitioner om at udvikle det mest brugte spamfilter, siger Martin Thorborg til avisen.

Spamfighter.com blev startet i maj af programmøren Martin Dyring, og selskabets spamfilter har i dag 20.000 brugere. De benytter filtret kvit og frit, og sådan bliver det ved med at være, til selskabet har fået langt flere brugere.

Derefter skal indtægterne begynde at rulle i kassen to steder fra. Den ene er annoncører, som skal betale for reklamer i den gratis version af spamfiltret, som private brugere kan blive ved med at benytte. Den anden er virksomheder, som skal betale for produktet.

Der er masser af konkurrerende spamfiltre på markedet, men Martin Thorborg mener ikke, at de fungerer overbevisende. Over for Erhvervsbladet peger han på, at mange andre spamfiltre også frasorterer private mails.

- Det er helt utilgiveligt, og det kunne jeg ikke leve med. Det unikke ved vores produkter er, at det fjerner spam, men rører ikke de almindelige mails, forklarer Jubii-stifteren til bladet.

Spamfighter.coms filter virker ved, at brugerne selv rapporterer, når de har modtaget en uønsket reklame-mail. Når flere brugere har modtaget samme mail, bliver den automatisk bortfiltreret fra alle andre kunder. Jo flere brugere, der kommer på systemet, jo højere bliver filtrets effektivitet.

Ifølge Erhvervsbladet lover Spamfighter.com allerede i dag at fjerne mellem 80 og 90 procent af alle uønskede e-mails. Martin Thorborg regner med at kunne fange 99 procent, når filtret får 100.000 brugere.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


CIO Trends 2024

På denne dag vil nogle af de nominerede til prisen som Årets CIO som keynotes, hvor de deler deres erfaringer og gode råd. Vi dykker desuden ned i de dynamiske ændringer, der præger it-leder rollen, hvor ledelse og strategi spiller en stadig større rolle i de komplekse it-organisationer.

24. september 2024 | Læs mere