Orange: Vi snupper de gode kunder

Orange har på seks måneder fået syv procent flere danskere som kunder, og det ser ud til at være af den gode slags. Regningerne, som det franskejede mobilselskab sender til sine danske kunder, er nemlig steget med 16 procent i gennemsnit.

Mobilselskabet Orange har travlt med at nå sine mål om 20 procent markedsandel i løbet af 2005. Ledelsen mener, at det går den rigtige vej.

I årets første halvår havde Orange en kundetilgang på syv procent, så selskabet nu betjener 546.000 kunder.

Og det er vel at mærke gode kunder, der lokkes ind i butikken. På et år er den gennemsnitlige, månedlige telefonregning vokset med 16 procent til 230 kroner.

Omsætningen i det første halvår voksede med 20 procent til 728 millioner kroner, mens resultatet før renter og afskrivninger blev syvdoblet til godt 100 millioner kroner.

Orange oplyser ikke noget om bundlinjen, men i hele 2002 tabte selskabet 812 millioner kroner i Danmark.

Administrerende direktør Richard Moat er fuldt ud tilfreds med halvårstallene:

- De bekræfter os absolut i, at vi er på rette spor med vores strategi om at tiltrække højtforbrugende kunder og fylde kapaciteten i vores netværk ud med flere kunder, siger han.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2024

Hør blandt andet hvordan nogle af Danmarks bedste CISO´er griber deres vigtige opgaver an, hvad kvanteteknologi og AI betyder for sikkerhedsområdet og se hvad det er, som de bedste it-sikkerhedsleverandører arbejder med pt.

29. august 2024 | Læs mere


Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere