Mobilselskabet Orange har travlt med at nå sine mål om 20 procent markedsandel i løbet af 2005. Ledelsen mener, at det går den rigtige vej.
I årets første halvår havde Orange en kundetilgang på syv procent, så selskabet nu betjener 546.000 kunder.
Og det er vel at mærke gode kunder, der lokkes ind i butikken. På et år er den gennemsnitlige, månedlige telefonregning vokset med 16 procent til 230 kroner.
Omsætningen i det første halvår voksede med 20 procent til 728 millioner kroner, mens resultatet før renter og afskrivninger blev syvdoblet til godt 100 millioner kroner.
Orange oplyser ikke noget om bundlinjen, men i hele 2002 tabte selskabet 812 millioner kroner i Danmark.
Administrerende direktør Richard Moat er fuldt ud tilfreds med halvårstallene:
- De bekræfter os absolut i, at vi er på rette spor med vores strategi om at tiltrække højtforbrugende kunder og fylde kapaciteten i vores netværk ud med flere kunder, siger han.