Den mindre mobil- og itforhandler Danlet.dk er blevet fragtet e-handelsmærket på grund af en række klager til e-handelsfondens klagetelefon. Det fortæller e-handelsfondens chefjurist Caroline Appleyard til CRN.
Hos Danlet.dk bliver direktør Rasika Piyarathna overrasket, da CRN ringer og beder om et kommentar til, at selskabet har fået frataget e-mærket.
»Det har vi ikke fået noget at vide om. Jeg talte med hende [chefjurist Caroline Appleyard fra e-handelsfonden red.] i fredags, hvor jeg fortalte hende, at jeg skulle have hjælp til nogle juridiske formuleringer. Det kan jeg ikke forstå,« siger Rasika Piyarathna.
Det afviser Caroline Appleyard, der mener e-handelsfonden har en klar sag.
»Der har været en periode med en del forbrugerklager, som vi har fået ind via vores hotlione, som vi har prøvet at få løst. Da det ikke er lykkedes at få disse sager løst, har vi valgt at sætte proceduren med fratagelse af e-mærket i gang. Der har været en række ensartede sager, som vi ikke har kunne løse via dialog,« siger hun til CRN.
På spørgsmålet om det er første gang, at e-handelsfonden alene på baggrund af klager til e-handelsfondens hotline, fratager et firma e-mærket siger hun:
»Det er ikke første gang. Vi har også tidligere frataget et firma e-mærket på baggrund af klager til vores hotline. Vi gør det for at sikre forbrugerne. De skal kunne føle tryghed, når de ser efter e-mærket,« siger Caroline Appleyard.
Hos Danlet vil en travl direktør Rasika Piyarathna ikke kommentere sagen yderligere før han har læst papirerne fra e-handelsfonden.