Efter flere måneder uden at have modtaget de bestilte varer har kunderne i netbutikken Teleimport.dk mistet tålmodigheden og anmeldt firmaet til politiet.
Firmaet har siden begyndelsen af april reklameret med Nokia-mobiltelefoner, som indehaveren, Martin Andersen, påstod at parallelimportere fra Thailand.
Teleimport.dk lover på sin hjemmeside levering i løbet af tre uger, men hundredvis af indlæg i nyhedsgrupper og debatfora tyder på, at ingen telefoner er nået frem til kunderne.
Det bringer kunderne i en uheldig situation, da mange har forudbetalt telefonerne til mellem 1.250 og 2.100 kroner.
Mange af kunderne har været i kontakt med firmaet og er blevet lovet levering "efter et par dage", men uden resultat.
Efterforsker sagen
Københavns Politi på Amager bekræfter at have modtaget i hvert fald en håndfuld anmeldelser imod firmaet og er derfor i gang med at efterforske sagen.
Forbrugerombudsmanden fraråder forudbetaling
Forbrugerombudsmanden fraråder generelt at betale forud ved køb på nettet, herunder at sende sælger en check, ved at bede din bank om at overføre pengene til sælger, ved at indbetale på en girokonto eller ved at du selv overfører pengene via din homebanking. Læs mere på Net-Tjek.dk |
Senere på ugen vil sagen dog under alle omstændigheder blive overdraget til bedrageriafdelingen hos Københavns Politi.
Computerworld Online har forgæves forsøgt at komme i kontakt med indehaveren af Teleimport.dk.
Når man ringer til firmaets hovednummer, får man besked om, at telefonsvareren er overfyldt. Et mobilnummer, som man kan henvende sig til uden for normal åbningstid, melder om fejl. Og Martin Andersens eget mobilnummer bliver ikke besvaret.