Ifølge Yahoo er det især det forbedrede annoncemarked samt købet af reklamebureauet Overture, som kan tilskrives væksten.
Overskuddet var flot, men alligevel var aktieanalytikerne en smule skuffede. De havde forventet et overskud på 519 millioner kroner, og derfor faldt Yahoos aktie efter fremlæggelsen.
Yahoos danske marketingchef Morten Hessellund må ifølge børsreglerne på Nasdaq ikke udtale sig om de konkrete regnskabstal for den danske afdeling af Yahoo, men han forklarer til IT-avisen ComON at man også i Danmark kan mærke, at der er kommet mere gang i annonceomsætningen på internettet.
»Her i den nordiske afdeling af Yahoo er vi meget tilfredse med 2003. Mere tilfredse end vi var med 2002,« lyder meldingen fra Morten Hessellund.
I 2002 tabte Yahoo 20,7 millioner kroner i Danmark og omsatte for i alt 9,8 millioner kroner.
Ved fremlæggelsen af regnskabet meddelte selskabet, at det planlægger at bruge sin egen søgemaskine før slutningen af marts i år, hvilket betyder en ende for samarbejdet med Google.