Kingstons partnerprogram skal fremme salget af virksomhedens produkter ved hjælp af uddannelse, markedsføringshjælp, incentives og regelmæssige markedsanalyser og informationer til partnerne.
Information om de mange pludselige prisændringer og om lagerprofil er en afgørende faktor for, om forhandleren tjener eller taber penge på sin memory-forretning, begrunder Kingstom sit initiativ om optrapning af informationsniveauet over for forhandlerne.
»Forhandlerne spørger altid, om priserne vil stige eller falde på den ene og den anden teknologi, og hvornår det sker. Ingen kan jo præcist forudsige markedsudviklingen, men vi vil da gerne hjælpe dem med et kvalificeret bud. Markedsanalyserne er i øvrigt de samme, som Kingston selv anvender i sin planlægning, siger Kingstons danske country manager Lars Christensen, der ikke har set andre RAM-udbydere levere sådanne informationer på regelmæssig basis.
Partnerprogrammet dækker hele Europa, oplyses det.
Den store plan er ifølge virksomheden at gøre Kingston ligeså dominerende inden for memory, som Microsoft er inden for software, som Intel er inden for chips, og som HP er inden for printere.
Kingstons mål er ligeledes at blive verdens største forbruger af hukommelseschips ved udgangen af 2003. I den forbindelse indgik Kingston en langtidskontrakt i december 2002 med tyske Infineon om levering af DRAM-komponenter for over 18 mia. kroner i en femårig periode.