HP: Spild af tid at bryde kanalloyalitet

Vores sælgere har ingen grund til at gå efter forhandlernes kunder, siger HPs partnerdirektør, Anders Herløv.

De danske HP-forhandlere behøver ikke frygte, at HP forsøger at sælge direkte til kunder som er reserveret kanalen. I går kunne CRN berette om en britisk gruppe af uvorne HP-sælgere, der angiveligt solgte større servere og storagesystemer til forhandlernes kunder. Det var en anklage, som den britiske HP-afdeling dog tilbageviste.

I Danmark afviser HP’s danske partnerdirektør Anders Herløv ligeledes, at Hewlett-Packard kunne finde på at bryde deres eget løfte til forhandlerne. HP sælger kun direkte til en særlig udvalgt og navngiven liste med omkring 20 kunder. Det er en liste som HP er åben om og deler med forhandlerne. HP sælger ikke til andre kunder, forklarer partnerdirektøren.

Anders Herløv understreger samtidig, at det ikke har nogen interesse for HP’s sælgere at forsøge at sælge ind til en kunde, der ikke er på HP’s liste.

»Det burde ikke kunne foregå, for HP’s sælgere får ingen provision for at sælge til en kunde, der ikke er på deres goalsheat, så det vil være spild af tid for dem,« siger han.

Anders Herløv vil dog ikke afvise, at der kan opstå kommunikationsvanskeligheder mellem forhandlere og HP, hvis en enkelt sælger i marken ikke er opmærksom på hvilke virksomheder, der er på listen. Det problem opstod, da en HP-forhandler for nogen tid siden ville sælge til et lokalt elselskab. Elselskabet var blevet købt af DONG, men da kunden var registreret med et andet navn, fremgik det ikke direkte, at datterselskabet også var reserveret HP.

»Det var en moder/datterselskab-problematik, hvor det endte med, at partneren fik salget til kunden,« siger Anders Herløv.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere