Sharp vil over de næste to år øge deres markedsandel på det danske marked. Her vil kopi/print-producenten især satse på at erobre kunder Københavnsområdet.
»Vi kommer til at ansætte nye sælgere i 2009/2010, så vi kommer op på i alt 20 medarbejdere i Københavnsområdet,« siger administrerende direktør for Sharp Nordic, Per Flink.
Mens Sharp udenfor København har en række forhandlere tilknyttet, er strategien anderledes i København. Her sælger Sharp direkte til slutkunderne og de nye sælgere vil blive ansat af Sharp og skal sælge direkte til slutkunderne.
I øjeblikket er der tilknyttet syv personer til Sharps kontor i København, og dermed vil Sharp over de næste to år få en tredobling af salgsstyrken i hovedstaden. Det nye tiltag sker fordi producenten nu har fået en bedre placering på det københavnske marked end tidligere, siger den nordiske direktør.
»Vi har nu et stabilt et salg og så god en platform, at det er på tide at tage det næste skridt,« siger Per Flink.