Flere hundrede danske forhandlere er i fuld gang med at sælge Microsofts cloud-baserede løsninger til deres kunder. Dermed lægger Microsoft i Danmark sig i kølvandet på sit amerikanske moderskib, som netop har annonceret en offensiv på cloud-området.
Ifølge Microsoft Danmarks forretningsansvarlige for online services, Jesper Grønbæk, har mere end 220 danske Microsoft-forhandlere allerede har registreret sig som sælgere af cloudløsninger ud af Microsofts i alt 3700 partnere.
Han bekræfter samtidig, at man arbejder på at øge antallet af salgsfolk, der kan støtte forhandlere på cloud-området. Men i modsætning til sine amerikanske kolleger vil han ikke give et præcist tal for, hvor stor den personalemæssige oprustning vil blive.
»Vi er ikke klar til at fortælle, hvor mange ressourcer vi sætter af til at øge salget af cloud-løsninger. Det er ingen hemmelighed at cloud er et de vigtigste indsatsområder både for kunder og for partnere, og der er ingen tvivl om, at vi kommer til at øge antallet af salgsfolk, der kan hjælpe vores partner på det her område,« siger Jesper Grønbæk til CRN.
»Målet er, at alle vores interne sælgere skal involveres i cloud-salg, men samtidig vil vi også få flere dedikerede sælgere på området,« siger han
Microsoft i USA har netop meldt ud, at man vil ansætte mellem 300 og 500 sælgere, som sammen med forhandlere skal sætte turbo på cloud-salget.