For Kontor Syd-direktør Svend-Aage Kjær er regnestykket enkelt.
»Det nytter ikke, hvis en tømrer har købt en printer til 899 kroner, og vi så tager 950 kroner for den første time og ender med at sende en regning på 1500 kroner, når vi laver service på den,« siger han.
Han fortæller, at Kontor Syd derfor nu har bestemt, at sætte service-prisen ned over for deres mindre erhvervskunder og de private kunder.
»Vi har lavet en strategisk beslutning om at timepriserne skal ned. Man kan ikke afdække omkostninger bare ved at sætte timeprisen op. Især ikke når det gælder de små erhvervskunder og private. Hvis en elektriker kan leve for en lavere timeløn, så kan vi også,« siger han.
Den nye beslutning kommer oven i at Kontor Syd har reorganiseret virksomheden, og gjort områdecheferne ansvarlige for både salg og service.
»Vi skal se på hvordan vi kan strikke en samlet løsning sammen til kunderne og ikke kun se på hvad de enkelte produkter koster,« siger Svend-Aage Kjær