Den amerikanske softwaregigant Novell er i øjeblikket i gang med en storstilet charmeoffensiv på partnerfronten.
Med et nyt partnerprogram - PartnerNet-medlemskab - lover Novell sine konsulenter og partnere øget salg og omsætning. Novell vil tilbyde sine partnere en udvidet partneruddannelse, fælles muligheder indenfor marketing og gratis teknisk support.
Novells topchef Ron Hovsepian vil med andre ord gøre det lettere og mere profitabelt for partnere at videresælge Novell-baserede løsninger i kraft ved at opruste på uddannelsesfronten. Dermed kan Novell nøjes med at opfylde it-kundernes tekniske behov indirekte via partnere.
»Vi har gjort store fremskridt med at udvide vores økosystem, hvad angår partnere. Vi har lavet vigtige aftaler med Capgemini, Dell, IBM, Lenovo, Microsoft, SAP med mere. Og vi er blevet mere fokuseret på vores løsnings-udbydere og konsulenter i takt med at vi bevæger os ind i 2008,« udtaler Novells administrerende direktør Ron Hovsepian.