TDC lader Telefona-kunder i stikken

Telefonas mange internetkunder kan fra første april ikke længere bruge deres mailkonto. TDC, der i 2001 købte Telefona, har overtaget alle fastnet- og mobilkunder fra Telefona, men i forbindelse med afviklingen af Telefona bliver internetkunderne ikke automatisk kunder hos TDC.

Det er ikke nogen aprils-nar, når flere tusinde internetkunder den første april ikke længere kan bruge deres internetkonto hos Telefona.

Selskabet, der i 2001 blev købt af TDC, har ganske vist automatisk flyttet alle fastnet- og mobilkunderne over til TDC, men internetkunderne bliver ladt i stikken.

I et brev fra Telefona til alle kunderne oplyser Telefonas direktør, Connie Duedahl, at Telefona den første april bliver integreret i TDC Mobil, og at det fra den dato ikke længere er muligt at komme på nettet med Telefona som udbyder.

"Det betyder, at din e-mail konto lukkes, så du ikke længere kan sende eller modtage e-mails på din @telefona.dk mailadresse", forklarer hun i brevet.

Telefona udfases

Telefona opfordrer kunderne til at modtage et uforpligtende tilbud om at blive kunder hos TDC, men selv om kunderne siger ja tak, betyder lukningen, at kunderne skal vælge nye mail-adresser.

For Telefonas mobilkunder betyder ejerskiftet ingen ændring.

Mobilkunderne beholder SIM-kort og mobilnummer, og priserne er de samme som hidtil.

Når TDC, der ejer Telefona, vælger at lukke selskabet og ikke føre aktiviteterne videre, er det blandt andet fordi, navnet Telefona skal udfases.

Hos TDC forklarer markedsdirektør Thomas Hüttel, der får ansvaret for de af Telefonas internet-kunder, der vælger TDC som ny udbyder, at der både ligger tekniske og juridiske grunde bag beslutningen om ikke automatisk at overtage internetkunderne.

Bedre løsning end lovet

Han siger desuden, at TDC efter henvendelsen fra Computerworld Online har valgt at give internetkunderne fra Telefona en bedre overgangsordning end det, de hidtil har fået stillet i udsigt i brevet fra Connie Duedahl.

- Vi er blevet opmærksomme på, at det nok ikke er den optimale løsning, at stoppe med Telefona-domænet med det samme, så nu vil vi lade Telefona-domænet være tilgængeligt på vores webmail-server i seks måneder, så kunderne kan læse deres post der. Det giver os en meromkostning, men når muligheden er der, synes vi, den skal udnyttes, siger Thomas Hüttel.

Han forklarer, at Telefonas kunder, der tæller mellem fire og seks tusinde, vil få besked om den nye webmail-løsning per brev.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Send dine legacysystemer på pension og invitér standardløsninger indenfor

Legacysystemer er rygraden i mange organisationers it-infrastruktur, men før eller siden er det tid til at sige farvel og skifte til en eller flere standardløsninger. Vi udforsker scenarier og muligheder, der gør det muligt at rykke videre. Hvad er businesscasen? Hvilke krav stiller skiftet til din forretning og jeres processer? Hvordan

08. oktober 2024 | Læs mere


Dynamics 365 & Business Central - AI og branchemoduler

Udforsk, hvordan du kommer godt i gang med Business Central, får hjælp til at tilpasse platformen til dine behov og får mest ud af din ERP-løsning med begrænsede ressourcer.

23. oktober 2024 | Læs mere


Årets CISO 2024

Vær med når Computerworld, Dansk Erhverv og Rådet for Digital Sikkerhed tager temperaturen på trusselslandskabet lige nu, og giver dig overblikket over de nyeste trusler, de mest aktuelle tendenser og de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

24. oktober 2024 | Læs mere