TDC lader Telefona-kunder i stikken

Telefonas mange internetkunder kan fra første april ikke længere bruge deres mailkonto. TDC, der i 2001 købte Telefona, har overtaget alle fastnet- og mobilkunder fra Telefona, men i forbindelse med afviklingen af Telefona bliver internetkunderne ikke automatisk kunder hos TDC.

Det er ikke nogen aprils-nar, når flere tusinde internetkunder den første april ikke længere kan bruge deres internetkonto hos Telefona.

Selskabet, der i 2001 blev købt af TDC, har ganske vist automatisk flyttet alle fastnet- og mobilkunderne over til TDC, men internetkunderne bliver ladt i stikken.

I et brev fra Telefona til alle kunderne oplyser Telefonas direktør, Connie Duedahl, at Telefona den første april bliver integreret i TDC Mobil, og at det fra den dato ikke længere er muligt at komme på nettet med Telefona som udbyder.

"Det betyder, at din e-mail konto lukkes, så du ikke længere kan sende eller modtage e-mails på din @telefona.dk mailadresse", forklarer hun i brevet.

Telefona udfases

Telefona opfordrer kunderne til at modtage et uforpligtende tilbud om at blive kunder hos TDC, men selv om kunderne siger ja tak, betyder lukningen, at kunderne skal vælge nye mail-adresser.

For Telefonas mobilkunder betyder ejerskiftet ingen ændring.

Mobilkunderne beholder SIM-kort og mobilnummer, og priserne er de samme som hidtil.

Når TDC, der ejer Telefona, vælger at lukke selskabet og ikke føre aktiviteterne videre, er det blandt andet fordi, navnet Telefona skal udfases.

Hos TDC forklarer markedsdirektør Thomas Hüttel, der får ansvaret for de af Telefonas internet-kunder, der vælger TDC som ny udbyder, at der både ligger tekniske og juridiske grunde bag beslutningen om ikke automatisk at overtage internetkunderne.

Bedre løsning end lovet

Han siger desuden, at TDC efter henvendelsen fra Computerworld Online har valgt at give internetkunderne fra Telefona en bedre overgangsordning end det, de hidtil har fået stillet i udsigt i brevet fra Connie Duedahl.

- Vi er blevet opmærksomme på, at det nok ikke er den optimale løsning, at stoppe med Telefona-domænet med det samme, så nu vil vi lade Telefona-domænet være tilgængeligt på vores webmail-server i seks måneder, så kunderne kan læse deres post der. Det giver os en meromkostning, men når muligheden er der, synes vi, den skal udnyttes, siger Thomas Hüttel.

Han forklarer, at Telefonas kunder, der tæller mellem fire og seks tusinde, vil få besked om den nye webmail-løsning per brev.




IT-JOB
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere