Det er ifølge leverandøren op til 30 procent billigere end den typiske pris for en tilsvarende mærkevare-pc.
»Vores pc'er leveres gennem autoriserede forhandlere, hvor man får en ordentlig og professionel rådgivning. Kampagneprisen beviser, at vi let kan overgå de priser, som folk ellers forbinder med at købe direkte hos producenten via nettet, eller når de vælger en bambus-pc,« forklarer adm. direktør Michael Plougmann, Fujitsu Siemens Computers.
Han ser Dell som sin primære konkurrent på markedet, men selvfølgelig også HP og IBM.
Michael Plougmann understreger, at kampagnevarerne fra Fujitsu Siemens Computers ikke er sidste-års-modeller eller maskiner, der har samlet støv på et afsides lager.
»I månederne, efter at HP og Compaq fusionerede, blev markedet oversvømmet af udgående modeller i pc'er, notebooks og servere. Det er der ikke tale om hos os. De maskiner, vi har sat på tilbud, er vores nyeste modeller,« siger Michael Plougmann.
Et af Fujitsu Siemens Computers' varemærker er miløjvenlighed. Det gælder ifølge Fujitsu Siemens også for tilbudsmodellerne, der er forsynet med både Svanemærket og Energipilmærket.
Fujitsu Siemens Computers' 3995 kroners kampagnemodel til erhvervslivet rummer en 2,0 GHz Intel Celeron processor, 256 MB DDR RAM, 40 GB harddisk, 16/48x DVD drev og Microsoft Windows XP Professional DK.