»Specialviden finder du ikke hos distributørerne længere. Vi må oftere og oftere gå til producenten for at få de rigtige oplysninger,« siger Allan Thorvaldsen fra Softcom Solutions.
Samtidig er der også stor utilfredshed med distributørernes RMA-håndtering, som mange kalder væsentlig forværret.
43 procent af forhandlerne i CRN's forhandlerpanel mener, at RMA-håndteringen er blevet dårligere de sidste to år.
»Selv hvis oplysningerne på distributørernes website viser sig at være forkerte, kan det være helt umuligt, at sende en vare retur,« fortæller Rune Sørensen fra LH Datateknik.
Han understøttes af andre forhandlere, der fortæller om RMA-forløb, der varer flere måneder.
Torben Qvist, der er koncerndirektør hos Actebis er ikke fremmed over for problemet, men som også mange forhandlere er inde på, nævner han, at tidens marginer levner snævre rammer.
»Vi er opmærksomme på, at vi kan blive bedre på RMA-området. Men vi er nødt til at optimere inden for de rammer, der,« slår Torben Qvist fast.
Mere om sagen i dagens udgave af Computer Reseller News.