Sådan som mobilmarkedet ser ud i dag, kan samtlige mobilselskaber på det danske marked tilbyde lavprismobiltelefoni, og de danske forbrugere har for alvor vænnet sig til lave mobilpriser.
Det betyder i praksis, at minutprisen som våben, der kan lokke forbrugerne til at skifte selskab, har mistet sin effekt.
"Det er klart, at jo tættere man kommer på en bagatelpris, desto større vil barrieren ved at skifte synes for kunden," siger Teddy Søgaard Pedersen, adm. direktør i CBB Mobil til Jyllands-Posten.
Teddy Søgaard Pedersen mener, at kunderne ikke længere orker at skifte mobilselskab, fordi de praktiske problemer og eventuelle udgifter ved at skifte selskab, er for store sammenlignet med de besparelser kunden opnår ved skiftet.
Som en af de sidste aktører på markedet, har Telia netop lanceret lavprisabonnementet Telia Comfort.
Telia oplyser, at tiltaget mere er at betragte som et defensivt tiltag end som en metode til at skaffe nye kunder.
Jesper Brøckner, adm. direktør i Telia Mobile oplyser til Jyllands-Posten, at lanceringen af Telia Comfort udspringer i, at Telia har oplevet en massiv kundeflugt, som selskabet håber at begrænse med det nye tilbud.