PalmOne har fortrudt sit navneskifte i 2003 og ændrer nu navnet tilbage til Palm, som firmaet har heddet tidligere. Forvirret? For at få retten til sit gamle navn har Palm(One) måttet punge ud og købe den del af brandet, der tidligere blev ejet af PalmSource (tidl. Palm). Prisen anslås til 30 millioner dollar.
For at understrege at firmaet har fået et nyt navn, som er det gamle, har Palm også fået et (rigtig) nyt logo. Det er designet af Turner Duckworth, der også var ansvarlig for det gamle Palm-logo.
»Det nye logo kombinerer det gamle med fremtiden, og det signalerer til kunderne, at de kan forvente at se meget mere til navnet 'Palm' fremover i vores spændende nye mobile produkter,« som marketingchef Page Murray udtrykker det i en pressemeddelelse.
Palm(One)'s problem er, at offentligheden, kunderne og partnerne stort set har ignoreret navneskiftet i 2003 og er blevet ved med at omtale firmaet som Palm.
I 2003 blev det gamle Palm efter overtagelsen af konkurrenten Handspring delt i en software- og hardware-division, PalmSource og PalmOne, men marketingeksperter mener, at selskabet gjorde sig selv lidt af en bjørnetjeneste ved at droppe det kendte navn Palm.
Samtidig med navneskiftet i denne måned er firmaet flyttet til et større kontor ikke langt fra det gamle hovedsæde i Sunnyvale, Californien.