»Lanceringen af C5000 har virkelig sat skub i vores salg. Vores aggressive mål var at øge vores markedsandel med 15 procentpoint på europæisk plan - en mission, der er godt på vej til at lykkedes. Også i Danmark kan vi mærke succesen. Vi sidder i øjeblikket på 14,8 procent af det samlede farvelasermarked herhjemme, og vi forventer fortsat at øge markedsandelen,« fortæller Lars Hargaard, Okis marketingchef i Danmark.
Ved indgangen til 2001 havde Oki blot 3,3 procent af det danske marked for digitale farveprintere. Samtidig er markedet generelt vokset med omtrent 10 procent fra 2000 til 2002.
Kunderne i Danmark er primært mindre virksomheder, som udskifter blækfarveprintere og sort/hvid-laser med farvelaserprintere. Tidligere var farvelaserprint ikke aktuelt for de mindre virksomheder på grund af meget høje anskaffelsespriser fra 20.000 kroner og op efter. Men nu har også de små virksomhederne mulighed for at få farveudskrifter i høj kvalitet, forklares det.
Udover C5000 er modellerne C7000 og C9000, der henvender sig til mellemstore og store virksomheder, også gået frem, siden de blev lanceret i efteråret 2002. Den største succes er dog kommet i hus med C5000-serien, der kom på gaden, samtidig med at HP, Epson og Minolta sendte deres prisbillige farvelaser-printere på gaden.