I 2000 tabte børsnoterede Eurocom Industries halvdelen af sit salg og vendte ét overskud på fire millioner kroner til et gigantunderskud på 109 millioner kroner - svarende til at selskabet tabte en kroner hver gang, man solgte for tre.
I årene efter fortsatte Eurocom, der laver kommunikationsudstyr til søfartsbranchen, med at tage vand ind i båden og tabte samlet set 83 millioner kroner i 2001 og 2002. I 2001 var egenkapitalen således helt nede på to millioner kroner. Nytegning af aktier fik dog nye penge i kassen, og selskabet er nu kommet oven vande igen.
I det netop fremlagte årsregnskab er Eurocoms omsætning 354 millioner kroner - en fremgang på 16 millioner i forhold til 2002. Samtidig er der for første gang i fire år plusser på bundlinjen. Hele 28 millioner kroner - mod et tab på fem millioner kroner i 2002.
Forbedringen skyldes en succesrig implementering af en ny forretningsplan, der blev udviklet da krisen indtraf i 2000. Her blev Eurocom taget på sengen af en ny standard på markedet for skibskommunikation, som vandt overraskende hurtigt frem. Det betød, at Eurocom havde svært ved at slippe af med sine produkter baseret på den hidtidige standard.
I 2003 samlede Eurocom desuden hele organisationen i Aalborg og nedlagde kontoret i Ballerup, hvilket gav en årlig besparelse på ti millioner kroner.
I det kommende år forventer Eurocoms ledelse at fastholde den nuværende kurs og øge omsætningen med tre procent, samtidig med at resultat holdes på samme niveau som i 2003. Væksten skal blandt andet komme i kraft af en øget efterspørgsel på overfaldsalarmer via satellit.
Aktiemarkedet har lagt mærke til Eurocoms heroiske redningstogt og aktien steg i 2003 hele 248 procent, hvilket gjorde Eurocom til den næsthurtigst voksende it-aktie i 2003. I januar fortsatte væksten og Eurocom-kursen er nu 12 mod 8,7 ved indgangen til 2004.