Checks for 16 millioner kroner ligger uindløste hen hos tidligere TDC-kunder. Det drejer sig om cirka 56.000 checks, som ikke er blevet indløst i banken efter opsigelse af abonnemeneter.
TDC's regnskaber viser, at telegiganten siden 2000 har opbygget et beløb på næsten 16 millioner, som tilhører kunderne i koncernen. TDC mener dog ikke, at selskabet skal minde kunderne om, at pengene ligger og venter.
»Det ville koste os rigtigt mange hænder, så vi vil nødig bruge tid på at kontakte dem igen. Desuden er de tit over alle bjerge og ikke nemme at få fat i,« siger afdelingschef Britt Møller fra TDC til Urban.
Urban har også talt med professor i økonomi og ekspert i markedsføring ved Handelshøjskolen, Flemming Hansen. Han mener, TDC burde gøre mere for at betale pengene tilbage.
»Moralsk set er det stærkt kritisabelt, at en koncern af den størrelse ikke gør mere for at gøre folk opmærksomme på, at de har et indestående, selvom kunderne ikke hæver checken. TDC burde indrykke en annonce i avisen, der gør opmærksom på, at folk kan henvende sig, hvis man mener, han har penge til gode,« siger Flemming Hansen.
»Vi skulle jo nødigt have flere tusind telefonopkald , fordi det her nu omtales i en avis,« siger Britt Møller fra TDC. Hun tilføjer dog, at kunder med forældede checks, kan henvende sig og få en ny udstedt af TDC.