Normalt plejer onlineforhandlere at sætte en ære i at flashe med e-mærket på hjemmesiden, men hos onlineforhandleren Getmore har indehaver Kaiser Raja valgt at gøre det stik modsatte - nemlig fjerne e-mærket i protest mod E-handelsfondens regler.
Overfor ComONs søster-magasin CRN forklarer Kaiser Raja, at han tidligere er blevet kontaktet af E-handelsfonden, som siger, at man maksimalt må have tre klager om måneden indenfor samme område.
»Vi er en stor forhandler, der hver måned sender langt flere pakker end en lille butik, der måske sender 1.000 pakker om måneden. Alligevel er vi underlagt de samme regler og må kun have tre klager, før vi risikerer at blive hængt ud. Det hænger ikke sammen. Derfor har vi foreløbig valgt at fjerne e-mærket indtil, vi får en afklaring på tingene. Der skal være rimelighed i tingene,« siger Kaiser Raja.
Han afviser, at fjernelsen af mærket sker for at afbøde klagesager fra E-handelsfonden. Han afviser ligeledes, at protestaktionen vil føre til ringere service over for kunderne.
»Tværtimod bevarer kunden sine rettigheder samtidig med, at vi arbejder på at gøre servicen bedre,« understreger Kaiser Raja.