Microsoft indfører ny supportpolitik

Microsoft offentliggør i dag en ny politik for support af firmaets software og hardware produkter kaldet Support Lifecycle Policy.

Microsoft offentliggør i dag en ny politik for support af firmaets software og hardware produkter kaldet Support Lifecycle Policy. Formålet med den nye politik er at gøre reglerne mere forudsigelige og enklere for kunderne at forstå, anfører Microsoft.

Supportreglerne standardiseres og vil gælde de fleste af Microsofts tilgængelige og fremtidige produkter, uanset om disse er købt i detailsalg eller via volumenlicenser.

Hovedreglen i Support Lifecycle Policy er, at alle produkter tilbydes med fem års standardsupport fra den dato, hvor produktet er tilgængeligt. Firmakunder har derudover mulighed for tilkøb af yderligere to års udvidet support. I særlige tilfælde vil Microsoft også tilbyde skræddersyet support ud over den udvidede periode.

Alle produkter til både firmakunder og forbrugere serviceres med minimum otte års online-support fra den dato, hvor produktet er tilgængeligt.

Den nye supportpolitik er udviklet med udgangspunkt i antallet af år, der supporteres frem for med udgangspunkt i nye produktversioner. Det er sket for at imødekomme kundernes ønsker om for eksempel nemmere at kunne forudsige omkostningerne og budgettere med opgraderinger af software, anfører Microsoft.

Support Lifecycle Policy indebærer, at forretnings- og udviklingssoftware tilbydes med fem års standardsupport fra den dato, hvor produktet er tilgængeligt. Hvis kunderne ønsker det, har de mulighed for at købe yderligere to års udvidet support. I særlige tilfælde, hvor specielle markedsvilkår eller behov gør det relevant, vil Microsoft tilbyde yderligere skræddersyet support ud over den udvidede periode.

På software-, hardware- og multimedieprodukter til hjemmebrugere tilbyder Microsoft ligeledes fem års standardsupport fra den dato, hvor produktet er tilgængeligt. Undtagelsen fra dette er produkter med en årlig udgivelsesfrekvens som eksempelvis Microsoft Money, Microsoft Encarta og Microsoft Picture It!. Disse produkter har tre års standardsupport. Og på konsumentprodukterne er der ikke mulighed for at købe udvidet support, oplyses det.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere