Under overskriften "Elektronisk borgerservice i Københavns Kommune" beskriver en ny statusrapport, hvilke erfaringer der er samlet i det seneste år med en af de største danske selvbetjeningsløsninger på Nettet. Projektet gennemføres i samarbejde mellem IT- og Forskningsministeriet og Københavns Kommune.
Der er udstukket flere end tyve forskellige indsatsområder, hvor borgernes behov i forskelligt omfang skal dækkes på Internet. Det gælder bl.a. børnepasning, hvor det bliver muligt at søge om pladser og støtte, ældreoplysninger og skole- og fritidstilbud.
Rapporten er rettet mod andre offentlige institutioner, som arbejder med at etablere Internet-selvbetjening. En af de vigtigste erfaringer, som videregives i rapporten, er at kommunens medarbejdere skal inddrages i forbindelse med valg af indsatsområder og andre elementer, så de får en forståelse for projektet.
Projektet slutter til sommer og den endelige evalueringsrapport kommer i efteråret. Midtvejsrapporten kan hentes på nedenstående adresse.