Synlighed på Internet skaber resultater

En ny undersøgelse viser, at annoncering på Internet kan øge kendskabsgraden - også selvom der ikke klikkes på bannerne.

Det faktiske klik på et banner er ikke afgørende, ifølge analysebureauet ePanel. En undersøgelse i forbindelse med en kampagne for Unilever Danmark viser, at synlighed på Internet kan skabe resultater i sig selv.


- Vi har gennem det sidste år søgt at finde frem til, om annoncering på Internettet kan øge kendskabsgraden for vores produkter. Samarbejdet med ePanel viser, at kendskabsgraden forbedres, selvom brugerne ikke klikker på bannerne, siger Morten Nielsen, e-business manager Unilever Danmark A/S.


Firmaet gennemførte en reklamekampagne på et Internet-site, VindEnHund, og ePanel spurgte derefter brugerne om deres kendskab til Unilevers produkter, som blev sammenlignet med resultatet af telefoninterviews hos personer, som ikke havde set bannerne på Nettet.


- Fire uger efter, at vi stoppede online-annonceringen, var mærkekendskabet hos VindEnHunds brugere fortsat markant højere end hos brugere, der ikke havde været eksponeret for vore online-reklamer. Det er naturligvis interessant i en tid, hvor Internettet nærmest afskrives som annoncemedie, siger Morten Nielsen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere