Konkurs skaber support-kaos hos Medion

Medion må hive folk ind fra hele Europa for at oprette nødsupportcenter i Ballerup. De skal håndtere det kaos, der er opstået efter at Medions danske servicefirma Compare Support er kollapset.

(opdateret)For Medion i Norden er sammenbruddet hos Compare Support en katastrofe. Compare Support har håndteret 13.000 månedlige supportkald og varetaget 2.500 månedlige reparationer.

»Det er en forfærdelig ting, det her. Vi er ved at indrette vores eget akutte servicecenter herude på Naverland, hvor vi bor,« fortæller Kim Jensen, der er direktør for Medion i Norden.

Kim Jensen har akut lejet 2.000 kvadratmeter lokaler for at huse nødsupporten. Han fortæller at eksperter er hevet op fra Medions serviceorganisation i Tyskland til at bygge nødsupporten op.

»Heldigvis er de meget effektive, de tyskere. De får styr på mere og mere, for hver time der går, samtidig med at Tele Danmark slæber udstyr herind, så vi kan håndtere alle opkaldene,« siger Kim Jensen.

Medion i Norden har en omsætning på 1,6 milliarder. Især gennem kæder som Aldi og Merlin.

»Heldigvis er vores kunder som Aldi meget forstående. Men det spidser jo til time for time ude i butikkerne,« sier Kim Jensen.

Presset er så stort at Kim Jensen og Medion ikke kan klare sig med de tilkaldte tyskere. Han er også nødt til at hive folk ind alle steder fra.

»Når konkursdekretet overfor Compare Support er udstedt senere i dag, vil jeg da straks spørge kurator og direktør Johnny Larsen om jeg ikke må ansætte nogle af teknikerne til at hjælpe os med at klare situationen her,« erklærer Kim Jensen.

Udover Medion er eksempelvis også Fujitsu Siemens ramt at Compare Support-kollapset. Kim Jensen fortæller at han er i dialog med Fujitsu Siemens om hvordan man løser problemerne.

»Til dagligt er vi jo konkurrenter. Men i sådan en situation er vi jo kolleger, der skal have løst et akut problem.«




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Dinner Roundtable: Sikre og skalerbare løsninger til den moderne komplekse infrastruktu

Traditionelle IT-sikkerhedsløsninger, såsom VPN'er, er ikke længere tilstrækkelige for de avancerede sikkerhedsbehov og kompleksiteten i moderne virksomheder. Det norske nationale cybersikkerhedscenter anbefaler derfor nu at erstatte SSLVPN/WebVPN-løsninger på grund af sårbarheder.

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere


NIS2: Indhold, krav og konsekvenser- sidste chance for at blive klar

Vi sætter på denne dag fokus på hvad NIS2-direktivet kommer til at betyde for din organisation. Du et overblik over direktivet og de skærpede krav, så du undgår bøder og sanktionering.

26. september 2024 | Læs mere