Her er Googles musik-model

Var Googles musiksatsning alligevel en storm i et glas vand?

Da rygterne om Googles musik-tjeneste begyndte for kort tid siden, forventede mange sikkert, at der var tale om en revolutionerende tjeneste, som skulle sætte nye standarder. Men ”overraskende” og ”revolution” er ikke lige frem de rette ord.

Nu er der nemlig kommet flere detaljer frem om Googles musikalske ambitioner.

Der er ikke tale om en selvstændig musikbutik eller tjeneste, der kan konkurrere med ting som Spotify eller TDC Play. Der er nærmere tale om en speciel søgefunktion, der præsenterer musik på en ny måde. Primært med henblik på at få brugere til at købe den musik, de finder i søgemaskinen. Helt konkret samarbejder Google med tjenesterne MySpace, iLike og Lala.com. Man kan afspille musik direkte hos Google og finde oplysninger om kunstneren, og hvor vedkommende spiller koncerter.

En hurtig demonstration på tjenesten finder man i denne video:

Aftalen må siges at være en fjer i hatten for MySpace, der nu får en anseelig direkte Google-trafik.

Omvendt kan man konkludere, at Google på trods af andre vækstområder som Google Voice og Google Maps altså ikke vil brede sig ud over musikdistribution. I stedet overlader søgemaskinen salget til andre og tjener i stedet på henvisningerne.

Ifølge Google er musik-lanceringen udsprunget af, at søgninger på kunstnere og musik er blandt de typiske Google-søgninger, og man derfor vil give musikresultaterne en bedre ramme.

Se mere på Google Music.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere