I denne uge udkommer IT-avisen ComON for første gang med sit nye design - og samtidig relancerer vi vores nyhedsportal ComON.dk med friske farver og nyt logo. Det nydesignede logo med on/off-knappen i O'et - som redaktionen allerede har døbt »switch« - erstatter det efterhånden syv år gamle Pacman-inspirerede logo.
ComON har skiftet udseende mange gange i sin snart ti-årige historie, men vores fokus er stadig det samme - baggrund, indsigt og debat i en it-branche under konstant forandring.
Den første udgave af ComON's nyhedsportal på nettet så dagens lys i slutningen af 1997. Det var dengang, hvor Microsoft og Netscape udkæmpede en heftig browserkrig, og antallet af internet-brugere nærmede sig 150 millioner. I dag er der mere end en milliard brugere på hele kloden.
Der er sket meget i it-verden i de sidste 10 år - og den nye udgave af nyhedsportalen er skabt i tidens ånd med en forbedret videoafspiller til web-tv og plads til læsernes kommentarer, debat og tips og tricks.
For de nostalgiske har vi tilføjet et nyt element, ComON Classic, der løbende vil vise artikler tilbage fra dengang, hvor ComON trådte sine barnesko.
På nyhedsportalen finder du også anmeldelser af de nyeste gadgets hos magasinet GEAR og artikler for Apple-entusiaster fra Mediamac.
Redaktionen håber, at alle læserne vil tage godt imod det nye ComON - både i papirform og den elektroniske udgave på nettet. Vi modtager gerne kommentarer, ris og ros til det nye layout på comon@ncom.dk.