Madonna reklamerer for BMW på internet

Bilkoncernen BMW betaler én million dollar for en usædvanlig reklame-kampagne på internet med stjerner som Madonna.

Madonna fungerer som trækplaster til BMWs nye filmsite, bmwfilms.com, der skal reklamere for koncernens produkter på en underholdende måde. BMW har betalt én million dollar for produktionen af fem kortfilm, der kun kan hentes på nettet og alle har én ting til fælles; filmen foregår i en bil af, ja, gæt selv hvilket mærke.


Bilfirmaet har engageret David Fincher ("Fight Club") som producent af serien, der har fået navnet "The Hire". Den første film, "The Ambush", blev lagt ud på nettet i april. Senere fulgte "Chosen" og "The Follow". Der er ikke tale om billige reklamefilm, men rigtige kvalitetsproduktioner, som man kun sjældent ser på nettet.


Den seneste film i serien, "Star", har fået størst opmærksomhed. Det skyldes to ting; for det første er instruktøren Guy Ritchie, der er gift med superstjernen Madonna. Og for det andet spiller Ritchis kone en fremtrædende rolle i filmen. Altså; der er dømt stjerne-glitter på nettet.


Og den er faktisk ganske underholdende, skulle vi hilse og sige. Med en længde på seks minutter og 56 sekunder passer kortfilmen til netmediet, og BMW stiller filmen til rådighed i forskellige formater, Quicktime, Windows Media og RealPlayer. Man kan også hente BMWs egen medieafspiller, BMW Player, der giver adgang til interaktive funktioner.


Sidste episode i serien, Gonzalez Inarritu's "Powder Keg", kommer den 21. juni.


(Kilde: Der Spiegel)




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere