I nat købte Google videotjenesten YouTube. Allerede nu spekuleres der i, om søgegiganten dropper navnet YouTube.
»Google er blevet et enormt varemærke uden at markedsføre sig selv. Det samme gør sig gældende med YouTube. Men YouTube er et idiotisk navn, så Google vil skille sig af med det gradvist,« siger den amerikanske analytiker David Hallerman.
Google selv hævder, at det ikke kommer på tale.
»Vi vil bevare det fremgangsrige varemærke og YouTubes passionerede brugere,« slår de fast.
Heller ikke YouTubes skabere forventer, at video-delings-siden på sigt får et andet navn. De forventer sig til gengæld meget af samarbejdet med Google.
»Vi synes, det er spændende. Google vil ikke holde os tilbage. De vil bare have, at vi gør det, vi er gode til,« siger Steve Chen, som er den ene af de to skabere.
»De kommende måneder skal vi finde ud af, hvordan sammenlægningen skal foregå. Det har været virkeligt fedt at være med til at skabe det her nye marked. Med vores nye samarbejde med Google kommer vi til at fortsætte med at gøre det i mange år,« supplerer Chad Hurley, som er den anden medstifter.