Flere kunder end forventet har fundet vej til mobilselskabet Lebara i første kvartal. Derfor opjusterer selskabet sine forventninger til hele året.
I første kvartal har Lebara således fået lokket 15.000 kunder i butikken. Selskabet havde selv kun forventet at få 8.000 kunder. Lebara har derfor opjusteret sine forventninger fra 50.000 til 60.000 kunder efter det første år i Danmark.
Selskabet har især slået sig op på attraktive priser på udalndstelefoni. Kristian Myrup, administrerende direktør hos Lebara, forklarer til ComON, at Lebara fra starten har satset på to segmenter: Nydanskerne og de mange unge danskere der læser i udlandet, rejser i udlandet eller har venner i udlandet. Altså de som har et reelt behov for at ringe til udlandet.
»Margin på det nationale marked er væk. Nu gælder det udlandstelefoni. Her er Lebara en stærk spiller«, siger Kristian Myrup til ComON.
Efter lanceringen for tre måneder siden er der kommet endnu et segment til listen - nemlig erhvervskunderne.
»Jeg er meget overrasket over de mange erhvervskunder, der har skiftet til Lebara. Vi havde ikke slet ikke tænkt på, at det vil være attraktivt for dem. Set i bakspejlet er det jo egentlig logisk nok. Indtil vi kom på banen, har det været en stor surdej for erhvervskunderne«, fortæller Kristian Myrup og forklarer, at der ikke har været stor prisforskel på de hidtidige udlandstelefoniudbydere i Danmark.
»Erhvervskunderne kan se en fordel i vores produkt. Vi kan spare dem for op mod 80 procent på udlandstelefoni. Vi forventer, at interessen vil stige yderligere, nu hvor vi netop har indført international roaming«, siger en forventningsfuld Kristian Myrup.
Ud af de 13 største destinationer er seks af dem vestlige lande, såsom Sverige, Tyskland og England. Prisen for at ringe til Europa er 99 øre og 67 øre for opkald i Danmark.