Dansk verdensklasse-software fra Vejle

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 3. december 2001.


Med 200.000 solgte licenser på bagen og Microsoft som god ven har Add-On Products indtaget verden. Der søges flere forhandlere.

- Det lyder måske enkelt, men det er faktisk en ret langhåret affære at lave den type software, siger Add-On Products direktør Peer E. Astrup.
Han taler om firmaets succesbarn, en gruppekalender software, som kan vise flere kalendre i Microsofts mail- og kalenderprogram Outlook på samme tid.
- Vores software bringer Microsofts Outlook på højde med Lotus Notes i funktionalitet på kalenderdelen, siger Peer E. Astrup og fortæller, at Microsoft har bemærket Add-On, og har nævnt firmaet som tredjepartsleverandør på Microsofts hjemmeside
Netop denne lykkelige placering på Microsofts hjemmeside har ifølge Astrup ført til stor vækst hos Add-On Products. Og det lille firma, der blev startet i Vejle for blot et halvandet år siden af udbrydere fra IT-virksomheden Sintas, har nu forhandlere i alle verdenshjørner.
Kunder via Microsoft
I dag sælger Add-on gennemsnitligt 5.000-6.000 licenser om måneden, og det er foreløbig blevet til godt 200.000 licenser i alt. Senest løb der en ordre ind fra det amerikanske undervisningsministerium på 6.000 licenser.
- De fandt os på Microsofts hjemmeside og ønskede at få vores software, da de i forvejen benyttede Outlook og Microsofts produkter, fortæller Peer E. Astrup, der bestemt ikke regner med at det bliver den sidste store ordre.
Han tror på en omsætningsstigning til næste år på mellem 30 og 50 procent.
- Der er jo 70 milioner brugere af Outlook over hele verden og dette tal stiger med 1,5 - 2 millioner om måneden. Alle brugere, som hører til i erhvervslivet er i sig selv interessante for os, oplyser Peer E. Astrup.
I dag sælger Add-on sin software mest som rene licenser via forhandlere. Men softwaren sælges også som et bundlingsprodukt, det vil sige sammen med Outlook & Exchange, på oversøiske markeder.
20 procent til forhandleren
Add-On har cirka 40 forhandlere i udlandet, spredt på alle verdensdele. Herhjemme er der indtil videre cirka 17 forhandlere, blandt andre Unisys, Merkantildata, Eterra og Siemens Business Services. Men det er kun starten.
- Vi søger løbende flere forhandlere og tilbyder fornuftige vilkår, da vi fastholder en indtjeningsmargin på 20 procent til vores forhandlere, siger Peer E. Astrup.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere