Avatar billede Slettet bruger
11. november 2014 - 02:43 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Slettede mails i Outlook 2003

Har siddet nogle timer or ryddet op i e-mails i min Outlook 2003. Efterfølgende er jeg kommet til at tømme mappen slettet post lidt for hurtigt. Der var nogle mails i den fra før jeg begyndte oprydningen, som ikke skulle have været slettet helt.

Findes der nogen måde at få fat i dem på? Altså et alternativ til at lægge pst filen jeg har som backup tilbage - og begynde sorteringen helt forfra?
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. november 2014 - 08:27 #1
Ja Hvis din Backup er lavet på den rigtige måde er det blot at importere!
11. november 2014 - 09:19 #2
Omdøb backup'en af datafilen, og tilknyt den til din konto. Så har du adgang til begge datafiler samtidigt, og kan kopiere de filer, du vil beholde.

Efterfølgende fjerner du så den ekstra datafil fra kontoen.

Filer->Oplysninger->Kontoindstillinger->Kontoindstillinger, fanen Datafiler
Vælg Tilføj...
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2014 - 20:41 #3
Tak for svarene.

Jeg har en backup fil (outlook.pst) liggende (kopieret fra C > Brugere > Navn > AppData > local > Microsoft > Outlook).

Det er den jeg gerne vil hente nogle mails fra. Som nævnt uden at skulle starte forfra med sorteringen af alle e-mails.

Er ikke helst sikker på jeg forstår hvad i skriver, så vil omvendt bare lige være sikker på jeg har formuleret mig så det jeg skriver bliver forstået rigtigt ...

Skal jeg omdøbe ovennævnte pst-fil og lægge den i samme mappe (angivet i stien)? Hvis ja, hvad sker der så? Får jeg så (til jeg fjerner den igen, det er jeg med på) to indbakker, to sendt post, to slettet post, osv.?
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2014 - 20:51 #4
Der fik jeg vist skrevet en masse overflødigt. :|

Vil bare spørge om dette:

"Skal jeg omdøbe ovennævnte pst-fil og lægge den i samme mappe (angivet i stien)? Hvis ja, hvad sker der så? Får jeg så (til jeg fjerner den igen, det er jeg med på) to indbakker, to sendt post, to slettet post, osv.?"
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2014 - 20:58 #5
Vil bare gerne kende konsekvensen af det jeg gør, før jeg gør det (uanset jeg har tillid til svaret)... :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. november 2014 - 21:23 #6
Jeg har importeret PST filer 100 vis af gange både til en ny installation og for at finde slettede mails som stadig ligger på Backuppen husk blot at fjerne mærke ved tillad at der oprettes Dubletter!
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2014 - 22:04 #7
Stoler skam på det er måden at gør det på, når du skriver det. Ville som agt bare gerne vide hvad der præcist sker når jeg gør det. Men ok.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2014 - 22:05 #8
(Kan bare godt lide at være forberedt / vide på forhånd hvad jeg får at se...)
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2014 - 22:11 #9
Har omdøbt den til Tempo.pst og lagt den i samme mappe som Outlook.pst. Men der sker ingenting.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2014 - 22:12 #10
Har vist ikke forstået det.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2014 - 22:13 #11
Den skal måske stadig hedde noget med Outlook for at programmet kan genkende den? F.eks. Outlook2.pst ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. november 2014 - 22:27 #12
Sådan gør jeg det Min kopi ligger på mit o:/ Drev
http://gratisupload.dk/vis_billede/716193/
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2014 - 23:50 #13
Ok tak. Men er stadig ikke helt med. Du siger jeg skal omdøbe den jeg midlertidigt vil importere. Til hvad? Syntes det på dine screenshots ser ud til den hedder det samme (Outlook.pst) som den der ligger derinde i forvejen.
Jeg ved er ikke kan ligge to filer med samme navn, så hvad overser jeg.

Beklager jeg måske er lidt langsom. Har muligvis en dårlig dag ...
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. november 2014 - 00:09 #14
Jeg har aldrig sagt du skal omdøbe Det Var #3
men gør som du vil jeg afmelder overvågning.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2014 - 01:03 #15
Nå nå. jamen så gør du det.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2014 - 01:08 #16
Har også forvekslet svarene.

-

erikjuul > Vil du svare på #4?
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2014 - 01:21 #17
Man får en masse halve svar, så man bare bliver mere forvirret. Og når man så ikke forstå det lige så hurtigt om det åbenbart forventes, er man idiot - og så arrogant farvel!

Finder jeg ikke ud af dette, kan jeg leve lykkeligt videre uden.
13. november 2014 - 08:57 #18
Det er underordnet hvor du placerer filen, du udpeger filen når du tilføjer datafilen, som beskrevet i #2.

Når datafilen er tilføjet har du 2 datafiler i menuen til venstre med 2 indbakker 2 sendt post osv., og du kan kopiere mails fra den ene til den anden.

Fordelen vedd denne fremgangsmåde i stedet for at importere fra filen er, at du selv udvælger præcis de mails, du ønsker at kopiere.

Når du er færdig kan du igen fjerne tilknytningen af datafilen samme sted som du tilknytter den.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2014 - 20:43 #19
Har endnu ikke haft mod på at gøre det færdig.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2015 - 02:10 #20
Fik aldrig kigget på det. Nu er det lige meget. Men fik jo hjælpen, så læg svar for point ...