Avatar billede oppes Seniormester
12. oktober 2014 - 23:52 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

windows 10

Hvad er det windows 10 går ud for? Det er på engelsk og jeg er ikke en haj der. har installeret det på C:drev ovenpå win 8,1 , har också win 7 på D: drev
Jeg bruger nu kun win 7 men vil så gerne prøve , nysgerrig som man er win 10 mwn den kan ikke køre mange af de programmer jeg har.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2014 - 00:09 #1
Har du installeret w10 som en opdatering på w8.1? Det var ikke godt,
for du kan ikke nedgradere til 8.1 igen.
w10 ligner, w8.1 bare med en, efter min mening, elendig startknap.
Jeg foretrækker Classic shell som startknap.
Ok, man kan så lave flere skriveborde, og det er der jo nok nogen, som er glade for, men windows+E knappen fungerer anderledes, ligesom der er andre ting som er anderledes.
Antivirus programmer som Kaspersky og Avast kan ikke køre på w10, og det er der formodentlig også andre programmer, som ikke kan.
Nu er det jo en prøveversion, så man ved ikke hvad der vil ske.
Jeg har selv installeret w10 på en separat harddisk, så den kan jeg jo bare formatere.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2014 - 07:22 #2
jeg har opgså haft den inde og den røg ligeså hurtig ud som win 8.1
opbygningen er stadig en lakeret win 8.1 og den er ikke brugelig for mig og er ret sikker på at den heller ikke er det for andre

her burde have stået at det var et fremragende styresystem men det er det ikke
DET ER NOGET BRAS

tror i virkelig micosoft at folk skal sidde og gide rode for at finde rundt i systemet
det skal være let og enkelt opbygget
havde i da bare lavet enten 2 systemer eller en knap man bare kunne slå alt braset fra hvis man ville
næh i fortsætter med en ubrugelig startknap

blev de ikke advaret i win 8 om at folk ikke ville bruge den som den så ud
fortsatte de ikke bare men at lakere den til win 8.1
hvad tor i de gør med win 10
explorer 11 er fyldt med reklamer og overvejer at skippe den helt

køb jer en ny bil og tænk hvis i satte jer ind i den så starede der reklamer i loftet der skiftede i et væk
se på jeres smarttv hvad der ligger af aps du ikke kan fjerne
se på telefonen hvad der ligger af ting DU IKKE kan fjerne
det er frækt og forbrugerombudsmanden kunne ligeså godt flytte til jylland og tage kartofler op for det har han mere forstand på

DET ER EN OMMER

microsoft sagde de sprang win 9 over - jeg springer win 10 over

men stort set skal du denne procedure igennem
ja du skal sikkert helt forfra med dine installationer
det foregår stort set sådan i alle systemer

http://www.wikihow.com/Install-Windows-7-for-Beginners

det her er min mening og morsomme eller andre komentarer vil ikke flytte min holdning ok
Avatar billede Blueeyez Mester
13. oktober 2014 - 08:44 #3
Nu er w10 kun i prøve tilstand. Det betyder at programmører kan få deres programmer til at virke før det er udgivet.. Jeg selv har droppet Microsoft for noget tid siden og kører selv Ubuntu 14.04

Hvis du vil prøve Ubuntu så køb en ekstra hdd og kom ind på ubuntudanmark.dk forum og spørg om råd mm først (i ubuntu/linux er brugeren den største udfordring)
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2014 - 15:02 #4
#2 Man kan i IE sætte den til "About.tabs" i indstillinger, så slipper man for de irriterende reklamer.
Jeg har lige nu sat windows 10 disken til, for at se, om Microsoft havde fortrudt den fejl, i windows 8, at fjerne "Sendto/Moveto" fundtionen. Men nej det har de ikke. Jeg har dem som reg.filer, hvis nogen er interesseret. Har brugt dem lige siden win8 kom frem, så de skulle være sikre.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2014 - 22:53 #5
#4 Løser Classic Shell ikke det problem?
Jeg har ikke ændret på registreringen for at få "send til" til at virke. PS kører "kun" Windows 8 pro her.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2014 - 22:59 #6
#4 Har du prøvet om Classic shell virker i Win 10?
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2014 - 00:19 #7
#5/6 Nej det er ikke den samme "Send" Den jeg taler om er den "Send til" som kendes fra XP. Man højreklikker på det man vil sende, så kommer der en mulighed for at sende til en hvilken som helst partition eller folder.
http://peecee.dk/upload/view/443395

Nej jeg har ikke prøvet Classic shell i win 10, men det kan jeg da gøre.
Avatar billede oppes Seniormester
14. oktober 2014 - 00:37 #8
hmmm, virker lidt bøvlet version af Windows jeg har den som sagt på C:drevet men har gjort den fejl da jeg installerede det ovenpå win 8,1 at jeg ikke fik taget mine programmer med. det gør ju ikke så meget fordi jeg bruger win 7 som er på D: drevet og har alle mine programmer der.
men hvis jeg nu sletter win 10 og installerer win 7 på C:drevet og så win 8 ovenpå det kan det lade sig at gøre jeg har win 8 på cd som jeg betalte 400 kr december 2013
Avatar billede oppes Seniormester
14. oktober 2014 - 00:39 #9
eller kan jeg bare downloade win 10 påp C:drevet uden win 8
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2014 - 00:39 #10
Afprøvet, og ja Classic shell fungerer også i win 10.
Jeg kunne forresten ikke finde "Start" (Start up) i den originale win 10 knap. Den hvor man kan trække programmer ind, så de starter automatisk.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2014 - 00:54 #11
Du kan jo sagtens installere win 7 på C-drevet, men der er nogle spørgsmål. Det ene er, om en formatering er nok, når der har været et nyere OS på, eller om partitionen skal overskrives? Det andet er, hvad der sker med dit dual boot, det ved jeg faktisk ikke.

Windows 8 til 400 kr. det må være en opgradering. Der er desværre det dårlige ved opgraderinger, at de har en udløbstid, det har jeg selv måtte erfare, så du skal nok ringe til Microsoft og spørge først.
Ja win 10 er jo bare en prøve version, så den kan man uden videre installere efter en formatering. Det kan gøres via den DVD/USB man installerer fra.
Avatar billede oppes Seniormester
14. oktober 2014 - 10:30 #12
Nej, jeg vil vide om jeg kan installere win 10 uden at først ha win 8 på C:drevet min komputer kør udmærket med win 7 på D:drev og jeg bruger mest den.
Men tænker bare at blege lidt med win 10 på C:drev.
Avatar billede oppes Seniormester
14. oktober 2014 - 10:33 #13
Jo det kan vare en opgradering men isåfall skal jeg vel ha win 7 først på C:drev eller hvad ?
altså Win 7 på C:drev og D:drev og efter det win:8 ovenpåwin7 påC:drev og så win 10 ovenpå det eller .....?
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2014 - 11:39 #14
Ja win 10 kan lægges på uden 8, for det er et prøve program med begrænset tid, og kræver derfor ikke nøgle.
Ja en opgraderings version kræver noget at opgradere fra,. Det er lige meget om det er XP eller win 7, og den version man opgradere fra, behøver ikke at være aktiveret, man skal bare have nøglen til opgraderings versionen.
Avatar billede oppes Seniormester
14. oktober 2014 - 12:52 #15
Der er to måder at installere win 10 noget med Pro ?
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2014 - 13:27 #16
Pro er en forkortelse af professionel feks. win 8 Home eller pro.
Det har ikke noget med installationen at gøre. Så win 10 pro er bare den version man har mulighed for at hente på prøve.
Avatar billede oppes Seniormester
15. oktober 2014 - 20:54 #17
tak , jeg tror følgher "treamenice"
hvem vil ha popinterne? svar
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2014 - 07:26 #18
ok
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. oktober 2014 - 10:39 #19
Hvis ellers de fortsætter i dette spor er jeg positiv overrasket!
http://gratisupload.dk/vis_billede/715153/
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2014 - 11:54 #20
poko1
ikke for at starte en ny krig på eksperten

bare lige for at gøre dig opmærksom på at det er et nyt styresystem som burde være lavet anderledes
det er jo ikke meningen at man skal lave alle mulige tiltag for at få udseendet til at ligne noget der bare er egnet til brug
jeg gad ikke engang prøve med classic shell
hvis vi bare laller derudaf og ikke er dybt kritiske overfor microsoft går det ligesom nu hvor deres explorer er et stort reklame stunt hvor man skal hente umulige eller mulige programmer for at undgå alle deres fordummende reklamer i den
jeg havde mange gode bud på hvad de burde ændre i styesystemet men tror ikke de gider lytte hos microsoft
derfor er der kun en måde de lytter på--lad være med at købe den

syntes du ikke det ser rodet ud
det gør jeg
jeg var også kritisk overfor win 8.0 og hvad gjorde de selv om vi kritiserede dem for noget rod - de lavede en lille lakering af systemet og kaldte det win 8.1
win 10 er bare en videre udvikling af samme tænke tank - det er virkelig store tanker der har været i gang

det bliver ikke min pengepung de får snablen ned i denne gang
har i forvejen en win 8 pro liggende som kun var inde i kort tid og må siges at være et fejlkøb

no om det skidt
Avatar billede oppes Seniormester
16. oktober 2014 - 12:39 #21
er der flere der føler at sku dele pointerne.
Har i øvrigt ny spørgesmål om internet forbindelse .
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2014 - 13:37 #22
Du kan jo bare selv tage dem

Er hjemme om en halv time