Avatar billede jensen363 Forsker
29. september 2014 - 13:56 Der er 1 løsning

Markér række i subform 1 og få opdateret data i subform 2

Min Db består ( simplificeret ) af 2 tabeller :

Tabel 1
indeholder en produkttabel, hvor et givent produkt er oplistet for hvert år dette har været aktivt, - dvs. 10 records for et produkt der har været aktivt i 10 år ( unique key ProduktID&year)

Tabel 2
indeholder op til 5 forskellige priser pr. produkt pr. year.

Der er kaskadevis opdatering imellem de to tabeller, således at hvis et produkt er oprettet i tabel 1, skal tabel 2 blot opdateres med 1-5 priser.

Det hele vises i en form, som p.t. består af en søgefunktion, som fremfinder produkt ID og 2 subform's

Subform 1  viser data fra tabel 1
Subform 2  viser de tilhørende priser

P.t. vises alle poster for et givent produkt i begge subform, men jeg ønsker at eksempelvis Subform 1 viser alle poster for det valgte produkt, mens subform 2 kun viser priserne for en bestemt/valgt record i subform 1, altså at brugeren får vist eksempelvis master data for 3 år for et produkt, markerer eksempelvis første linie ( år 1 ) i subform 1, og får vist priserne for dette ene ¨år i subform 2

How to do ????
Avatar billede jensen363 Forsker
29. september 2014 - 16:29 #1
Lukker