Avatar billede Slettet bruger
20. september 2014 - 10:00 Der er 3 kommentarer

Sikker session

Hej eksperter

Er der mon nogen der kender en god guide, tutorial etc. til at lave sikre sessioner i PHP (til et login-system). Jeg har søgt både her og på google, og sidstnævnte har mange tutorials, jeg kan dog ikke lige overskue hvilke der er de mest sikre.

Jeg kender det grundlæggende til sessioner, men mangler en måske testet sikker session, jeg kan læne mig op af og forstå.
Avatar billede repox Seniormester
20. september 2014 - 17:29 #1
Hvad mener du med 'sikker session'?
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2014 - 17:39 #2
En session der fx ikke kan skabes af en angriber.

Som fx dette link http://m.wikihow.com/Create-a-Secure-Session-Managment-System-in-PHP-and-MySQL
Avatar billede repox Seniormester
20. september 2014 - 18:09 #3
Jeg tror ikke jeg forstår din udfordring.  Hvorfor skulle din session ikke være sikker nok i sig selv? Den guide du henviser til er da meget informativ hvis du er interesseret i at gemme dine sessions i databasen, men den sikrer ingenting.