Avatar billede ej147 Nybegynder
13. september 2014 - 20:43 Der er 1 løsning

Fejl i min mail

Kan en af jer evt. hjælpe med at fortælle hvorfor denne mail lige pludselig ikke virker.
Jeg får fejlmeddelsen:
The requested xxx eksisterer ikke. (noget i den retning)
Men faktisk har den virker perfekt tidligere, da den var sat ind i min tidligere hjemmeside. Men blot fordi jeg ændre hjemmeside så burde den vel stadig virke, hvilket den til min undren ikke gør.
Har nogen en forklaring?

<div id="kontakt">
<form name="mail" method="post" action="<? echo $PHP_SELF ?>" onSubmit="return CheckForm();" onReset="return confirm('Er du sikker på, at du vil slette alt?');">
<table width="450" border="0" cellpadding="0" cellspacing="2" class="tabel"><br>
<p>Skriv din besked - og jeg svarer hurtigst muligt</p><br>
<tr>
<td height="25" align="right" valign="top">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Dit navn:&nbsp;</td>
<td><input name="navn" type="text" class="input" size="54"></td>
</tr>
<tr>
<td height="25" align="right" valign="top">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;E-mail:&nbsp;</td>
<td><input name="mail" type="text" class="input" size="54"></td>
</tr>
<tr>
<td height="25" align="right" valign="top">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Emne:&nbsp;</td>
<td><input name="emne" type="text" class="input" size="54"></td>
</tr>
<tr>
<td height="25" align="right" valign="top">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Besked:&nbsp;</td>
<td><textarea name="besked" cols="40" rows="10" class="textarea"></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td>&nbsp;</td>
<td align="center"> <input name="Submit" type="submit" class="button" value="Send besked">&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input name="Submit2" type="reset" class="button" value="Slet tekst">
</td>
</tr>
</table>
</form>
<?
$navn = $_POST["navn"];
$mail = $_POST["mail"];
$emne = $_POST["emne"];
$besked = $_POST["besked"];
$headers = "From: " . $_POST["mail"];
$headers="From: ".$_POST['name']."<".$_POST['email'].">\r\n";
$headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/plain; charset=utf-8\r\n";
$headers .="Content-Transfer-Encoding: 8bit";
$til = "xxxx@xxxx.xx";
$besked2 = "Mailen er skrevet af: " . $navn . "\n\nNavn : " . $mail . "\n\n" . $besked;

if ($mail && $besked && $navn) {
if (mail($til, $emne, $besked2, $headers)) {
echo "Din mail er blevet sendt - tak!";
    }

else {
echo "Der opstod en fejl... mailen er ikke blevet sendt!";
    }
?>
</div>
Avatar billede ej147 Nybegynder
13. september 2014 - 22:10 #1
Jeg trækker dette spørgsmål tilbage, da jeg vist har fundet en løsning på det hele. Dog vil jeg gerne beklage til de af jer, der har brugt tid på dette.
mvh Erik