Avatar billede BrianANN Nybegynder
24. august 2014 - 13:17 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Genstartet konstant! Hjælp!

Hjælp.
Hmm min computer væltede, altså ned på siden(den står på gulvet men blev så lige skubbet til som endte med at den væltede) og gik ud, men det var strømstikket der faldt ud, men da jeg så ville tænde den igen, så køre den i 20sek, uden der kommer noget frem på skærmen, men så slukker den og starter op igen efter 3 sek, og det bliver den ved med at gøre, nogen ideer til hvad jeg kan gøre? Har ikke den helt store viden inden for computer, så skal nok skæres ud måske :)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2014 - 13:38 #1
Med strømmen afmonteret, prøv at tage siden af computeren og tjek at grafik kortet sidder rigtigt fast i bundkortet. Tjek også andre kabelforbindelser til harddiske og dvd drev og at ram sidder rigtigt fast.
PS inden du piller indeni, så tryk på startknappen og hold den nede i ca 30 sek, så strømmen drænes fra bundkortet og øvrige komponenter. Grib fast om selve kabinettet med den ene hånd først og tag på komponenterne med den anden . På den måde kan du beskytte mod statisk elektricitet, som specielt ram ikke er så glad for.
Håber du får liv i den igen. Man kan jo ikke udelukke at harddisken er stået af, men håber det bare er en løs forbindelse.
Avatar billede BrianANN Nybegynder
24. august 2014 - 13:56 #2
Jeg ville utrolig gerne gå igang med at prøve det men for at sige det lige ud, så aner jeg ikke en skid om det :(
Jeg kigger på med et stort spørgsmål tegn, aner ikke engang hvor harddisken er eller det anden du skrev? Ved ikke engang hvordan det ser ud :o
Men det så lige en computer til næsten 15000kr lige ud af vinduet! Yay!
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2014 - 14:42 #3
Forslaget fra #1 er udmærket.
Du aner ikke en skid, skriver du. Ok, der har vi jo allesammen været.
Nu står du i en situation, hvor du kan lære noget, uden at ødelægge noget.
Betrakt ledningerne på samme måde som ledningerne til en radio, ventilator osv. De kommer fra eet sted og går til et andet. Opgaven er så bare, at mærke om de sidder fast.
Grafikkortet er det kort, som kablet til din monitor går ind i. Det kan du sagtens se, når du tager siden af kabinettet.
Bare spørg løs, under alle omstændigheder er det ikke de mange penge ud af vinduet. Alt kan repareres i en stationær computer.
Avatar billede BrianANN Nybegynder
24. august 2014 - 14:52 #4
Problemet er bare at jeg ikke rigtig kan få min store hånd helt ned, men kan se sådan en stor rød ting, som mit hdmi går ind, går ud fra at det er mit grafik kort, men problemet er bare plads mangel til at komme der ned :(
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2014 - 14:53 #5
Ok.
Set bagfra på computeren er der to lange kabinet sider. Det er højre kabinetside der skal tages af.
Her er et eksempel på hvad der er i og hvordan de ser ud.
http://news.bbc.co.uk/nol/shared/bsp/hi/image_maps/09/1235000000/1235378389/img/xploded_pc_466.gif
Dine harddiske er sata diske og formodentligt sådan ud bagpå:
http://www.geeks.com/techtips/2005/Images/sidehdd.gif
Her skal både strømstikket til venstre og selve datakablet (det røde, der kan være andre farver også)også sidde rigtig fast. Tjek både på harddisken og der hvor det løber ned på bundkortet, om det sidder rigtigt.
Tjek det store stik der monteres på bundkortet for korrekt montage, samt de stik der sidder på grafik kortet. Kontroller generelt at alle stik er sat helt fast.
Kan du ikke komme videre med denne vejledning her, må du søge hjælp fra en der kender til computere.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2014 - 14:55 #6
Nå fik ikke opdateret.Tak geron for at hjælpe på vej :-)
Avatar billede BrianANN Nybegynder
24. august 2014 - 15:02 #7
220661* mit ser slet ikke så simpelt ud, som på de links du har lagt op! Øv!
Er der ikke mulighed for at jeg kan ligge billeder op via min mobil? Så i kan se det
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2014 - 15:10 #8
Ved godt det ikke er en pc til 15000 kr jeg har lagt op, men det var mere for at fortælle hvad der er i den, og hvad du skal se efter.
Du kan uploade billeder på gratisupload:
http://gratisupload.dk/

og så må vi prøve derfra
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2014 - 15:12 #9
Med billedet du lægger op vil jeg forsøge at sætte pile på der hvor du skal tjekke.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2014 - 15:16 #10
Her er en lille begyndelse: http://peecee.dk/upload/view/441660
Avatar billede BrianANN Nybegynder
24. august 2014 - 15:28 #11
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2014 - 15:36 #12
Er det et Mini kabinet? Det ser temmelig pakket ud.
Avatar billede BrianANN Nybegynder
24. august 2014 - 15:41 #13
Det total tæt pakket! Jeg kan slet ikke komme til :(
Men ved det ikke, købt det bare :D
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2014 - 15:44 #14
Lige under blæseren sidder der 4 stænger trykket ned i bundkortet. Det er ram klodser, og her skal de hvide tapper være klikket ind i ram klodsen for at holde dem nede i bundkortet. I bunden sidder selve strømforsyningen, og det er her du skal følge ledningerne og se om de er korrekt monteret i de enheder de skal være. Jeg kan ikke rigtig se noget på billederne umiddelbart.

Hvad hedder computeren?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2014 - 15:48 #15
Har du prøvet efter at du har drænet strømmen fra bundkortet, at gen montere alle kabler og se om den så kan starte igen?
Nogle gange hjælper det at aflade bundkortet på den måde
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2014 - 15:50 #16
Status var jo at computeren kørte da det skete, og nogle gange kan komponenter så ikke lige starte igen, da de tror de er "tændt", og så kan opstart af computeren ikke lykkedes.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2014 - 15:56 #17
Den skinne ved den røde pil, kan den ikke skrues af, så du kan komme til? http://peecee.dk/upload/view/441665
Avatar billede BrianANN Nybegynder
24. august 2014 - 16:04 #18
Kan ikke huske selve navnet, men HP pavilion Hpe Phoenix et eller andet :)
Jo, har også taget den jernplade af nu :)
Avatar billede BrianANN Nybegynder
24. august 2014 - 16:09 #19
Okay, nu har jeg kigget på de strømlininger og de går ind i den grå/sølv kasse, hvis man ligger på første link/billed, hvad så nu?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2014 - 16:17 #20
Prøv at gå ind på nettet og søg på: HP pavilion Hpe Phoenix  så kommer der billeder.
Og den skinne jeg omtalte kan fjernes.
Avatar billede BrianANN Nybegynder
24. august 2014 - 16:21 #21
Jamen jeg ved ikke hvad jeg skal søge på omkring det?
Ja, skrev jeg også før, at jeg havde fjernet den :)
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2014 - 16:30 #23
Ok har du afprøvet forslaget fra #15, altså taget strømstikket fra og derefter, uden strøm, holdt startstikket nede i 30 sekunder?
Og har du set om kablerne til harddisken sidder fast?
Avatar billede BrianANN Nybegynder
24. august 2014 - 16:36 #24
ja, jeg har lige prøvet det, og derefter gik jeg ind og trykke på alt osv, og nu virker den åbenbart. [b]MEN[b] da den startet op, kom der et eller andet med I7 osv, fik ikke rigtig læst det og da jeg prøvede og genstarte den for at se det igen, så kom det ikke? hvad kan det være?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2014 - 16:40 #25
Ps. Det jeg linkede til var bare nogle billeder, som er nemmere at se sig tilrette på, end dem du selv fremlagde.

Hvis du har prøvet ovennævnte, så prøv at tage de 2 kabler væk fra harddisken, og genstart. Hvis computeren starter op, og skriver noget i retning af "No disk found" eller "No OS" uden selv at genstarte, kan problemet muligvis være harddisken.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2014 - 16:42 #26
Der kommer altid en fejl log, når en pc lukkes ned ved en fejl som du har været udsat for her. Det er der ikke noget mærkeligt i.
Forhåbentligt virker den tilfredsstillende igen nu?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2014 - 16:42 #27
i7 er din cpu. Den ligger under ventilatoren. Kan du se ventilatoren spinde op ved start?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2014 - 16:44 #28
Nå computeren kører måske fint nu?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2014 - 16:49 #29
Ja sådan fortår jeg #24. Jeg vil tro problemet har været hardware der har indeholdt spænding, som skulle have været neutraliseret ved normal nedlukning. Da nedlukning ikke er sket normalt, og computeren gennemfører power on selv test, så registrers der at noget af hardwaren er "på" når den skal være lukket, og derfor genstarter computeren med denne power on self test også kaldet POST.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2014 - 16:55 #30
Fint nok, så havde jeg misforstået det. Troede computeren startede op første gang, men ikke anden.
Avatar billede BrianANN Nybegynder
24. august 2014 - 17:06 #31
Har prøvet og genstarten den, hvor den startet som den skulle, har lige taget 2 game Cs:go, hvor det også virkede som det skulle, så ved ikke hvad det er jeg har gjort som åbenbart virkede?
men det der undre mig er at det der, der kom da jeg den tænde, noget med i7? skal jeg bare ignorere det og tag det som det var en post på hvad der var fejl eller hvad? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2014 - 17:17 #32
Jeg vil tro det er en fejl meddelelse du har fået på grund af den pludselige nedlukning du lavede. Jeg tror ikke din pc fejler noget.

Det var neutraliseringen af spænding på bundkortet der gjorde at power on self test kunne finde de enheder der er i systemet.

På HP's hjemmeside foreslår de dette trick til at få liv i bærbare computere, og selvom dette her er en stationær, er problemet det samme, og kan også bruge på stationær pc.
En bærbar er jo bare mere kompakt end din pc, men indholdsmæssigt er de på nær det indbyggede netkort jo faktisk ens :-)
Jeg har lagt dette som et svar, så du kan bruge det, hvis du mener jeg har løst dit problem.
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede BrianANN Nybegynder
24. august 2014 - 17:20 #33
Super! Tusind tak, fordi i har taget jer tid til at hjælpe mig!
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2014 - 17:20 #34
Det som virkede var, at du fulgte rådet fra 220661 #15 se også #29.
Så du bør ignorere dit eget svar fra #2 og bede 220661 om at lægge et svar i stedet, så han kan få sine velfortjente point:-)
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2014 - 17:21 #35
Nå der var jeg en postgang for sent ude:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2014 - 17:32 #36
#33 Velbekomme. Du er velkommen en anden gang :-)
#35 Det sker jo. Det var måske også lidt frækt at lægge #32 som svar. men her var jeg ikke i tvivl :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2014 - 17:53 #37
Nej det var da I orden, det var så åbenlyst dit råd som virkede:-)