Avatar billede bqnke Nybegynder
14. august 2014 - 21:24 Der er 1 kommentar

Nedtæller i javascript, der tæller ned fra data i mysql.

Hej eksperter.

Jeg sidder og roder med at lave en nedtæller der skal bruges til et dealsite.

Jeg er med på at der skal bruges et javascript for nedtælning er i bevægelse.

Men så skal jeg jo have hentet dataen ind i javascriptet fra mysql.
Og der vil min sunde fornuft da sige mig jeg skal hente data via php. men hvordan for jeg phpscriptene til at køre inde i javaen?

nogen der har et eksempel på hvordan sådan en tæller skal se ud?
Avatar billede Slater Ekspert
15. august 2014 - 07:41 #1
Det lyder som om du skal ud i noget AJAX, altså asynkrone kald til et server-side sprog fra Javascript.

Du kan se nogle eksempler på det her: http://www.w3schools.com/ajax/ajax_examples.asp
- Men det er lidt nemmere at arbejde med, hvis du bruger et Javascript-framework som f.eks. jQuery eller Mootools.

Med det kan du sætte en timer, der henter det nye tal hver x sekunder, og så bruge Javascript til at ændre tælleren på siden.
Du skal bare huske, at den ikke altid kan være 100% nøjagtig, da du kun henter dataene med bestemte mellemrum, og i tiden mellem det er front-enden afskåret fra opdaterede data.