Avatar billede mccookie Seniormester
11. august 2014 - 22:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PHP login system med session

Hej,

Jeg søger ikke et komplet færdig script, men lidt råd/vejledning og sparring på projektet. Naturligvis var det nemmere bare at hente et færdigt projekt, men hensigten er egentligt et praktisk lærings projekt.

Da jeg nørklet lidt med forskellige løsninger, måder - Gode og dårlige, håber jeg på lidt fagligt inspiration.

Jeg har en udfordring omkring mit logout script!
Den dræber min session - Færdig slut...
Men lukker jeg fanebladet i Crome, og åbner et nyt - Så har den ikke dræbt min session......

Jeg sætter:
header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT");
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT");
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);
header("Pragma: no-cache");

.... Men det lader ikke til at imponere Google Crome....

Jeg vil gerne lave det sådan, at når er logget ud, så er man logget ud - Og browseren skal ikke acceptere "Tilbage"
Avatar billede arne_v Ekspert
12. august 2014 - 01:54 #1
Ovenstaaende kontrollerer caching af side, hvilket vel ikke har noget med session at goere.

Maaske er det session_destroy du leder efter.
Avatar billede mccookie Seniormester
21. september 2014 - 21:43 #2
Takker.... point?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2014 - 01:52 #3
Kun hvis session_destroy var loesningen.
Avatar billede mccookie Seniormester
22. september 2014 - 06:28 #4
Hej Arne

Delvis er det ;o) - Så smid bare et svar.....
Jeg er ikke helt færdig, men godt på vej med det samlede system