Avatar billede kroning Nybegynder
09. august 2014 - 01:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

OrderID til betalingsløsning

Jeg er i gang med at lave en dankort betalings løsning til min hjemmeside.
En at de krævede parametre til betalings systemet er OrdreID, når jeg gemmer kundens order i MySQL får den et unikt ID nummer og det ville jo have været smart at bruge, men nu har jeg ikke tænkt mig at gemme ordren før jeg får et OK retur fra betalings systemet, så hvad  gør man så.
Jeg tænker på at lave en unik streng og bruge som OrdreID men hvad gør man normalt, jeg overser sikkert en smart løsning?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2014 - 03:11 #1
Der er flere muligheder.

Gem foerst, laes den genererede vaerdi, betaling, opdater i databasen.

Separat tabel kun med det formaal at generere id som indsaettes i inden betaling.

Generer en unik in memory vaerdi hvor man kan lave 1 database tilgang og saa generere N unikke vaerdier (high low metoden). Den mulighed passer meget daarligt til PHP.
Avatar billede repox Seniormester
09. august 2014 - 20:28 #2
Det er nu egentlig meget normalt at gemme ordren i databasen - det giver dig også en mulighed for at bruge ordre id'et når der kommer et callback fra den betalingsgateway du anvender.
Avatar billede kroning Nybegynder
11. august 2014 - 14:18 #3
Fandt en punkt i opsætningen hvor OrderID automatisk kan sættes til TransaktionsID og TransaktionsID får jeg i retur svaret fra betalings systemet. Så den løsning bruger jeg.

Men tak for forslagene, smid nogle svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. august 2014 - 01:55 #4
ok
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2014 - 01:31 #5
skulle de ikke have vaeret delt??