Avatar billede RasmusTheR Seniormester
06. august 2014 - 23:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med mit allerførste php-script

Jeg forsøger at lave en session variabel, men mit script virker ikke.
På siden default.php sætter jeg variablen. På test.php prøver jeg at hente variablen, men den er tom.
Jeg får ingen fejlmeddelser.
Kan det skyldes jeg har siden til at ligge på en Windows server?

Default.php

<?php
session_start();
$_session['fag']='2';
header("Location: test.php");
?>

test.php

<?php
session_start();
echo $_session['fag'];

?>
Avatar billede repox Seniormester
07. august 2014 - 00:22 #1
$_SESSION er med store bogstaver.
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
07. august 2014 - 08:25 #2
Der går php vist i små sko ;-)

Tak for hjælpen, opret bare et svar :-)
Avatar billede repox Seniormester
07. august 2014 - 08:40 #3
Nej, det er ikke at "gå i små sko" - prøv du arbejde med Java, Ruby eller Python.
PHP er et klytsprog i overordnet forstand - et ikke særlig typestærkt sprog som tilgiver let (hvorfor du ikke oplever at den brokker sig over at du prøver at tilgå en variabel der ikke eksisterer eller at du prøver at tildele en værdi til en variabel du ikke har givet en type).

$_SESSION er dog det man kalder en superglobal variabel, som bliver tilgængelig ved anvendelsen af funktionen session_start().