Avatar billede steelman Novice
04. juli 2014 - 11:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Upload af billeder til webhotel

Hej,
Undskyld mit måske meget uvidende spørgsmål:

Jeg har et domæne/webhotel hos one.com.
Jeg kunne godt tænke mig, at kunne lave en side, hvor folk kan uploade deres billeder til en mappe, som jeg så senere kan downloade via ftp og gerne ryge direkte ind på et fælles webgalleri, som andre eventuelt også kan downloade fra samme side.

Er det en kæmpe opgave? Er der nogen derved om der findes noget open-source der kan klare den opgave?

Jeg aner nul om php programmering :-(
Avatar billede Slater Ekspert
04. juli 2014 - 11:28 #1
Det er en simpel opgave i sin grundlæggende form. Spørgsmålet er, om der skal være login og sikkerhed for at forhindre, at alle og enhver kan uploade ting.

For at uploade skal du bare have en HTML form med enctype="multipart/form-data" på, og på PHP-siden kan du få fat i filerne med $_FILES og gemme dem i en mappe med move_uploaded_file().

Uden nogen form for sikkerhed og andet, er det noget der tager 10 linjer kode, som du sagtens kan få her.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. juli 2014 - 13:04 #2
Og der er et hav af färdige scripts på nettet (visse lettere end andre at implementere):

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=script%20galleri%20php
Avatar billede steelman Novice
30. juli 2014 - 14:07 #3
Ok tak, smider i svar?
Avatar billede steelman Novice
13. august 2014 - 19:54 #4
Lukker