Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2014 - 16:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

setup af pxe boot på windows multipoint server 2011

hej jeg har en windows multipoint server 2011  hvor der er installeret en del netkort på kan man lave et netkort til pxe boot  jeg har domæne på så jeg skal bare ha ip og dhcp og wds på mene netkort hedder Ethernet adapter MultiPoint Server Network Connection 1 og Ethernet adapter MultiPoint Server Network Connection 2 og Ethernet adapter MultiPoint Server Network Connection 3

og osv osv osv kan man det
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. juni 2014 - 19:44 #1
Jeg er ikke helt overbevist om, at du bruger den til det, den er skabt til. Start evt. her: https://partner.microsoft.com/download/global/40132759
Avatar billede cht22 Professor
10. juni 2014 - 20:00 #2
Serveren kan godt have servicen pxe boot fra et hvilket som helst netkort. Men klienterne kan så vidt jeg ved kun køre pxe boot fra onboard netkort.

Du kan godt have forskellige IP'er og forskellige subnets på de forskellige netkort og forskellige DHCP scopes på de forskellige netkort. Nu er det ikke helt klart for mig hvad det er du spørger om, så skriv lige om det gav svar på noget af det du spurgte om.

Jeg ved ikke om der følger nogen programmer til pxe boot med windows multipoint server 2011 ellers kan du evt. bruge TFTPd32.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2014 - 22:55 #3
Kan man reservere et netkort fra multipoint til at have en fast IP ?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2014 - 23:04 #4
eller jeg har en gamle pc acer med windows server 2008 32-bit vis jeg sette den op pxe og mdt kan jeg så få den til at se min muitipoint server i netværk ?