Avatar billede brasso Forsker
04. juni 2014 - 10:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Venstre klik i Excel 2007 markere 4 celler??+

Når jeg venstre klikker i en celle, markeres cellen jeg klikker i og de 3 næste nedad. Jeg har tidligere haft et spørgsmål mage til, men problemet er genopstået, F8 løser ikke problemet. Jeg har nu konstateret at det kun er når arket vises i Sidelayout, hvis jeg vælger Sideskift eller Normal, som visning er der ingen problem.

Tidligere spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/971560#reply_7997735
Avatar billede anedi Ekspert
04. juni 2014 - 13:06 #1
Prøv engang at ændre zoomniveauet til noget andet end 100.
Det har tidligere virket for mig
Avatar billede finb Ekspert
04. juni 2014 - 15:58 #2
Prøv
ESC-knappen
(escape)
Avatar billede brasso Forsker
23. juni 2014 - 08:02 #3
Hej!
Jeg har konstateret at fænomenet er knyttet til arket/projektmappen. Altså en indstilling der bliver gemt sammen med arket. Jeg har rigtig mange ark, hvor det ikke opfører sig på denne måde.
Det hjælper ikke at gemme arket med nyt navn.
Det hjælper ikke at kopiere arket til en ny projektmappe.
Jeg har forsøgt med indstillingen for udvid markering til/og fra, men det gør ingen forskel.
Avatar billede brasso Forsker
23. juni 2014 - 08:03 #4
PS: I projektmappen med 3 ark, er det kun det ene ark der opfører sig mærkeligt. De 2 øvrige virker normalt.
Avatar billede brasso Forsker
23. juni 2014 - 08:10 #5
Her er et link til projektmappen, kun med det ark der er problemer med. https://www.dropbox.com/s/0xyvmek51r39btn/Ark%20med%20underlig%20mark%C3%B8rfunktion.xlsx

Håber linket virker.
Avatar billede brasso Forsker
23. juni 2014 - 09:13 #6
Fandt denne tråd: http://social.technet.microsoft.com/Forums/office/en-US/f2100284-cc33-4240-8fbe-b493abe48f89/when-selecting-one-cell-multiple-cells-highlight?forum=excel
Ændrede Zoom fra 70% til 80%, gemte arket, og nu er fænomenet forsvundet.
Åbenbart en bug i de nyeste versioner af excel (2007, 2010, og måske 2013).