Avatar billede BTEngineer Novice
31. maj 2014 - 19:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Konvertér fra PDF til HTML/Doc

Hej.

Jeg har søgt en masse på Google efter en metode/et script i PHP, javascript el. lign, til at konverterer en PDF-fil til et html-dokument eller en word fil. Desuden vil jeg gerne at det evt. er muligt at ændre farven på teksten i dokumentet fra den oprindelige farve til en bestemt farvekode.

På nettet er der flere online converters, hvor man vælger sin pdf-fil og derefter kan downloade en word-fil eller se en html-side, hvor pdf-filen er konverteret.

Er der nogen der kender en løsning på dette? Jeg vil helst at det er i PHP/javascript, da det er dét jeg er stærkest i :-)

Håber der er nogen der kender svaret!

God weekend!

// Henrik
Avatar billede HBP2 Praktikant
03. juni 2014 - 21:31 #1
Det er i det store hele umuligt. Det er ikke meningen at man skal kunne hive teksten ud af PDFen, så der er ingen garanti for at PDFen indeholder teksten som en sammenhængende liste af bogstaver med noget ekstra formattering som så bare skal fjernes.
Hvis PDFen f.eks. indeholder ordet "rød", med bogstavet "ø" i kursiv, så vil det sikkert optræde som 3 objekter, "r" og "ø" og "d", og der er ingen der siger at de 3 objekter kommer lige efter hinanden i PDFen - det kan være at "ø" objektet står til sidst - det er kun deres X og Y koordinater som får dem til at stå ved siden af hinanden når de bliver vist på skærmen eller på papir.
Avatar billede BTEngineer Novice
03. juni 2014 - 23:58 #2
Tak for dit svar!

Dit svar giver fin mening, men jeg forstår ikke, at der så eksisterer så mange online converters, f.eks.:

http://www.pdfonline.com/pdf-to-word-converter/

Jeg leder lidt efter et svar på, hvad de gør, for det virker upåklageligt..
Avatar billede HBP2 Praktikant
04. juni 2014 - 21:22 #3
De må jo gå ind og analysere hvor de enkelte stykker tekst placeres i forhold til hinanden, og så ud fra det beslutte at fordi bogstaverne "r" og "ø" og "d" er placeret lige ved siden af hinanden på siden, så udgør de et ord.

Og den slags er jo dødssygt at skulle lave.
Avatar billede BTEngineer Novice
09. juni 2014 - 21:52 #4
Tak HBP2! Jeg forstår - smid lige et svar, så du kan få points :-)
Avatar billede BTEngineer Novice
24. januar 2015 - 17:20 #5
lukker