Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2014 - 21:21 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

mdt unc path

hej jeg har lidt problemer med at boote mdt op. Den skriver,  at den ikke kan se mine unc path.  Når jeg går over på min server og kikker i mdt,  så kan jeg se det,  men mine klienter kan ikke se det -  hvordan kan det være - håber  I kan hjælpe mig.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. maj 2014 - 22:02 #1
Din DNS fungerer vel ikke?
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2014 - 20:28 #2
hvor ser jeg det henne
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. maj 2014 - 20:22 #3
Du kunne jo prøve at boote en maskine på dit MDT-netværk med en Linux live-cd og se om du kan pinge din server på navn, eller om det kun fungerer på IP#. Så har du jo en indikation af, om du får IP# fra DHCP'en, om adressen på DNS'en kommer med ud sammen med IP# og om du rent faktisk kan opløse en IP# til et hostnavn.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. maj 2014 - 22:15 #4
???
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2014 - 18:54 #5
når jeg køre ipconfig så for jeg en ip det er både men server og mine pcer
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. juni 2014 - 17:46 #6
Fatter ikke en meter af hvad du mener med det.

Men hvis du nu gør, som jeg beder dig om i #3, så vi kan finde ud af, om du får svar fra DNS?
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2014 - 14:26 #7
dur på ip
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2014 - 21:19 #8
jeg fandt lige denne link her www.vkernel.ro/blog/migrating-from-windows-xp-to-windows-7-using-mdt  det vil jeg lige prøve i morgen :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. juni 2014 - 21:31 #9
Well, hvis det kun fungerer på IP# og ikke på navn - så er der knas med din DNS. Hvis du så har angivet dine MDT-ressourcer som UNC-stier baseret på hostnavn i stedet for IP#, så vil det jo heller ikke fungere.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2014 - 21:42 #10
hvad skal jeg så gøre http://social.technet.microsoft.com/Forums/getfile/149348 håber du kan hjælp mig CRKrogh :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. juni 2014 - 21:59 #11
Hvis det er svaret fra din MDT-server, fortæller den dig jo, at du fejler med enten bruger-id eller password. Sandsynligheden taler for bruger--id.

Husk, når du kommer fra en maskine, der ikke er meldt ind i domain, skal du have domain-navn med:

[domain\user] eller [user@FQDN]
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2014 - 22:06 #12
ja forde når vi boote fra usb (mdt boot filen er du en usb så har jeg LAN i ) og så kommer den til dette billede som i #10  men den boot som kommer hvor man skal skrive user og domæne og kode kommer ikke så men er det min dns ?
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2014 - 17:12 #13
hej  jeg har være på en maskine og når jeg køre cmd og skriver ipconfig så får jeg ikke en ip så det er min DNS server som ikke dur hvordan laver jeg den ?
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2014 - 23:41 #14
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2014 - 20:24 #15
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2014 - 11:28 #16
ping