Avatar billede Anders F Praktikant
10. maj 2014 - 10:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg Mozilla Thunderbird til at vise uåbnede mails med fed?

Hej.

Jeg er begyndt at bruge Mozilla Thunderbird som mailprogram.

Til min store irritation lader det til, at den kun vil vise de 3 sidste indkomne mails i Indbakken med fed som ulæst. Alle andre står så med u-fed, og så ser det ud, som om de er læste.

Kan jeg ikke ændre på det?

Min konto er sat op med IMAP.

En ting til:

Jeg kan i mine mails i Mozilla Thunderbird godt se, hvornår der er vedhæftet et dokument, men jeg kan ikke finde ud af at finde ud af, hvor jeg skal klikke for at åbne det? Hvor er det henne?

Mvh. Anders
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2014 - 15:25 #1
når du er på en mail med vedhæftet fil, så lige over statuslinjen i bunden står fx : 1 vedhæftet fil: nnn xxkb
venstreklik på navnet nnn og den åbnes - højreklik giver flere muligheder.
Avatar billede Anders F Praktikant
11. maj 2014 - 00:23 #2
Hej Claes57. Tak for løsningen på det med vedhæftede filer. Mærkeligt, man ikke bare kan se det. Har du ikke også en løsning på det første problem? Mvh. Anders
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2014 - 10:55 #3
prøv funktioner/indstillinger/avanceret, fanebladet læsning & visning - fjern hak i 'marker automatisk som læst'
og funktioner/indstillinger/sikkerhed, faneblad spam - fjern hak i 'marker spam som læst'
Avatar billede Anders F Praktikant
11. maj 2014 - 12:13 #4
Hej Claes57: Jeg har forsøgt, som du foreslår, må lige se om det virker, men måske er det en fejl i programmet? Det er som om, at det er "indstillet" til at kunne vise de 3 sidst modtagne ny mails i Indbakke med fed, når de ikke har været åbnede. Hvis der er mere end 3, så bliver nr. fx 4, 5, 6 og 7 ikke markerede med fed, selvom jeg har aldrig har haft dem åbne? Mvh.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2014 - 13:07 #5
det virker korrekt på de 4 maskiner, jeg har tjekket. Jeg kan ikke komme det nærmere.
Hvis du markerer nogle mails, og klikker meddelelser/marker/som ulæst - kan den så vise fx 5-6 stykker ulæst med fed?
Avatar billede Anders F Praktikant
11. maj 2014 - 16:49 #6
Hej. Ja, det går fint at markere flere end 3 som ulæst med fed? Det er mystisk. Måske er der bare ikke noget at gøre ved det? Mvh.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2014 - 17:00 #7
Skulle jeg komme forbi en maskine med samme problem, og jeg får det rettet, så sender jeg en besked.
Avatar billede Anders F Praktikant
11. maj 2014 - 18:29 #8
Ok. Dump et svar, så får du point. Mvh.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2014 - 18:38 #9
Bare luk selv...
Avatar billede Anders F Praktikant
12. maj 2014 - 07:59 #10
Ok. Mvh.