Avatar billede Diggie26 Nybegynder
04. april 2014 - 09:45 Der er 1 kommentar

Hjælp til media Subtitler

Hej jeg vil høre om der er nogle der er gode til at bruge divXland media subtitler? Jeg er ved at lave nogle undertekster på dansk oversat fra engelsk. Så jeg går bare ind i linierne og skriver det som det skal være på dansk. Mit problem er så at der er klippet en scene ud af den video jeg har så jeg har slettet de tilhørende linier i underteksten til den scene men så kommer næste linie ikke til at passe tidsmæssigt med det de siger. Jeg har været inde i "indstil forsinkelse" og sæt tiden så det passer med når de snakker men så bliver de overstående undertekst-linier forskudt så de ikke passer så ved ikke lige hvad jeg skal gøre håber nogen kan hjælpe mig. Mvh Diggie
Avatar billede eurositi Ekspert
04. april 2014 - 20:49 #1
Nu har jeg ingen erfaring med DivXland Media Subtitler, men sørg altid for, at tidskoderne ikke ændres automatisk, når du redigerer. Det burde være muligt at slette linjer og bevare alle tidskoder intakte.

Om ikke andet kan dette gøres helt simpelt ved at åbne undertekstfilen (f.eks. i SRT format) i en simpel teksteditor som Notepad. Dén retter i hvert fald ikke i nogen tidskoder.

Der findes en stribe (gratis) programmer til undertekstredigering. Selv bruger jeg af og til Subtitle Workshop. Og dér er det i hvert fald muligt at gøre netop dette.

I øvrigt: Hatten af for dit manuelle oversættelsesarbejde. :)