Avatar billede Rubensoren Nybegynder
27. marts 2014 - 12:12 Der er 1 løsning

Avanceret =hvis og =lopslag i Excel

Hej Alle,

Jeg har brug for jeres hjælp.

Jeg har to sheets i samme "book".

Jeg bruger sheet 1 til databehandling og sheet 2 som rawdata

Simplificeret er sheet 1 således:
Kolonne A: Varenr.
Kolonne B: Produktionsnr.
Kolonne C: Dato (skal findes med et avanceret lopslag i sheet 2)

Simplificeret er sheet 2 således:
Kolonne A: Varenr.
Kolonne B: Produktionsnr.
Kolonne C: Dato

Normalvis ville jeg bruge et lopslag til at finde datoen i sheet to så jeg kan få den samme dato i sheet 1. Det virker dog ikke for mig da jeg har brug for at formlen i sheet 1 kolonne C også tager højde for om det er det rigtige produktionsnr.

Dvs. formlen i sheet 1 kolonne C skal først kigge efter varenummeret, derefter kigge om produktionsordrenr. også passer og derefter så smide datoen ind i cellen.

Håber i kan hjælpe :)

VH. Ruben
Avatar billede Rubensoren Nybegynder
27. marts 2014 - 12:28 #1
Tror jeg har fundet svaret ved at lave en sammenkædning af varenummeret og produktionsnummeret og lave lopslag på det :)