Avatar billede Vic2707 Nybegynder
24. marts 2014 - 00:11 Der er 1 kommentar

Får for lidt signal

Hej :)
Mit internet blev pludselig meget ustabilt, jeg har ikke haft ændret på noget. Jeg har et 60/12 abonnement men den er for det meste omkring 6/10 istedet og andre gange på 25/10. Og som man kan se på hastigheden så er det nok noget med signalet udefra og ind. Jeg har testet forbindelsen med computeren direkte tilsluttet til routeren/modemmet og fik de hastigheder. Det har før i tiden været på det det skulle, altså 60/12 men gik pludselig ned.
Jeg har routeren NETGEAR CG3000 og den står centralt i huset uden nogle tykke vægge til min computer som er lige ovenpå routeren næsten.
Det skal lige siges at jeg bor i rækkehus og jeg bor 3 sidst i rækken. Og signalet kommer igennem tv stikket (antenne stikket?) og at det bliver delt ud imellem alle 9 huse. Vi har altså Yousee TV alle 9 huse som bliver delt. Kan det have noget at gøre med mit signal jeg får ind? Og i så fald ville det så hjælpe at trække et kabel helt nede fra boksen nede for enden af rækken og så helt ned til min router??

Hvis ikke. Ville det så hjælpe med en sådan forstærker http://gumlo.dk/wififorstaerker/wififorstaerker-til-hus/ men da min router ikke har en Aftagelig antenne, så ville jeg nok også skulle købe måske sådan en her? https://www.fcomputer.dk/netv%C3%A6rk/tr%C3%A5dl%C3%B8st/tr%C3%A5dl%C3%B8se-routere/tp-link/tl-wdr4300-4-port-tr%C3%A5dl%C3%B8s-router-750mbps.html

Hilsen Victor :) PS. Jeg har ikke sygt meget forstand på netværk som i nok kan se på teksten :D
Avatar billede claes57 Ekspert
24. marts 2014 - 10:29 #1
yousee (i hvert fald i kbh) beskylder kunder for at bruge deres netværk for meget, så de ikke kan levere det solgte. De er i gang med at opgradere, og piller pt ved en masse installationer undervejs ud til folk.
På deres hjemmeside kan du tjekke, om der er kendte opgaver/problemer i dit område.
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Driftsinformation.aspx?icid=forside_allerede-kunde_driftinformation